Ден преди премиерата на книгата на Брис Хофман "Американска икона: Алън Мълали и битката за спасението на Ford", някои медии получиха откъси от творбата, които определено засилват интереса към нея.
Сред най-интересните разкрития в книгата е и историята защо Карлос Гон е отказал да напусне Renault-Nissan и да поеме Ford, като това става точно преди постът да заеме Мълали. Причината е проста - Гон е отказал защото не е искал да работи за тогавашния изпълнителен шеф на Ford Бил Форд.
Авторитетното издание Automotive News публикува точно откъсът, посветен на тази случка и историята си струва.
Според Брис Хофман, босовете на Ford правят официално предложение на Гон в началото на 2006 година, но той им отговаря, че единственият начин да приеме е ако бъде назначен за изпълнителен шеф и шеф на борда на директорите. Което означава, че Бил Форд трябва да му отстъпи поста си. По-късно Мълали става изпълнителен шеф, Бил Форд прави крачка назад, но запази поста си шеф на борда на директорите.
Освен това, Бил Форд ще се окаже и един от главните герои в книгата, като Хофман разкрива, че другите шефове във Ford не винаги са се отнасяли достатъчно професионално към човека, чието име носи компанията.
Една история, свързана с Бил Форд и второто поколение Ford Focus скоро ще се превърне в корпоративна легенда. За какво става въпрос? При премиерата на второто поколение на Focus в Европа през 2004 Бил Форд, заедно със сериозна група журналисти задава един, но важен въпрос - защо новият модел няма да се продава в Северна Америка? Тогавашният президент на Ford - Джим Падия му отговаря,че "циклите на производство не съвпадат". А това може да означава всичко.
Форд не е доволен от обяснението и по-късно обяснява пред антуража си, че е бесен от такива завоалирани отговори, защото в компанията никой не отговарял директно на въпросите му. Бил подозира, че другите директори го смятат за недостатъчно компетентен.
Но проваленият трансфер на Карлос Гон е далеч по-интересна история.