Развитието на Dacia продължава с пълна сила - марката, която е собственост на Renault, вече лансира седмия си нов модел - миниванът Lodgy. Пазарният сегмент на минивановете става все по-популярен в Европа, но в последните години интересните, и най-вече достъпни предложения не са никак много.
И това отваря пространство за Dacia Lodgy - 7-местен автомобил с прилично оборудване и задвижан с мотори на Renault, чиято цена в България стартира от 19 400 лева с ДДС.
Инженерите, работили по Lodgy, базирани във Франция и Румъния, са използвали за основа платформата на седана Logan - първият модел, лансиран от Dacia, след като автомобилният производител беше купен от Renault. Но оттук започват разликите - точно Lodgy е моделът, който показва какво да очакваме от дизайна на новите модели на Dacia и симпатичните, но ръбати форми на Logan остават в миналото.
Различните версии на Lodgy се задвижват от 4-цилиндрови бензинови и дизелови мотори, идващи от Renault. Естествено, очаква се най-голям интерес у клиентите да предизвика доказалият се турбодизелов 1,5-литров dCi, който се предлага с мощност 90 и 110 конски сили. Налице е и 1,6-литровият бензинов агрегат с мощност 85 конски сили, а по-късно и на нашия пазар ще се появи 1,2-литровият турбо мотор с мощност 115 конски сили. При дизеловите версии разходът е твърдо под 5 литра, подобни показатели има и бензиновият турбо мотор.
Размерите на Lodgy са впечатляващи - дължина 4498 мм, широчина 1751 мм, а височината на минавана е 1680 мм. Което означава следното - Lodgy е дълъг колкото Opel Zafira и широк колкото VW Touran - лидерите на пазара на миниванове в Европа.
7-местната версия на Lodgy осигурява 207 литра товарно пространство, но ако оставите само две седалки в пътническата кабина, обемът на товарния отсек нараства на 2617 литра. Прагът на багажника е свален удобно ниско, така че товаренето не е проблем. Отделно от това, за пътниците са предназначени още ниши и пространства за дребни предмети и бутилки в купето, като общият им обем е 30 литра.
Основната цел на създателите на Lodgy е била да осигурят достатъчно удобство при пътуване на дълги разстояния за пет или седем човека - която е изпълнена. При това, пространството на борда на Lodgy е повече от достатъчно - както в областта на коленете, така и на цялата задна седалка, която е делима в съотношение 1/3. На третия ред седалки също има достатъчно място, за да пътуват удобно двама възрастни, при това с нормален ръст.
Lodgy ще наложи и нова тенденция в оборудването на автомобилите Dacia - мултимедийна система Media Nav, която включва радио, слотове за външни аудио устройства - USB и AUX, навигация със 7-инчов екран и функция Bluetooth. Към това прибавяме и вече задължителните за по-високите нива на оборудване климатик и електронни системи ESP и ASR, като тези помощници на водача се доплащат само при най-ниското ниво на оборудване.
Още една важна особеност - Lodgy се движи доста по-тихо от досегашните модели на Dacia, което се дължи на по-добрата шумова изолация на модела, нещо, което ще е факт и за следващото поколение Logan и Sandero.
В името на по-ниската цена Lodgy няма да ви предложи глезотии като DVD плейър или панорамен покрив, но да се върнем на основната цел на този автомобил - надеждно, сигурно и удобно пътуване.
Що се отнася до впечатленията от шофирането на Lodgy, то тук реалността не се разминава с обещанията - особено в дизеловата версия миниванът уверено набира скорост, демонстрира добра работа на окачването, предвидимо поведение в завой, дори и при известни провокации с волана. Като цяло - пътуването наистина е приятно, стига да не искате за поставяте нови рекорди за скорост. Но семейните и/или служебните миниванове не са предназначени за такива изпълнения.
Окачването е добре настроено за родните пътища, в Европа просто им казват "лоши пътища", воланът реагира точно и стегнато, но поддържането на по-висока скорост по магистралата може да е трудна задача, тогава шестата предавка не е достатъчна и за изпреварване е добре да се мине на пета.
Lodgy има огромен потенциал за успехи на европейския пазар, където търсенето на качествени и евтини автомобили никога не е спирало, така че успешната история на Dacia продължава, този път в нова пазарна ниша.