Европейското поделение на General Motors отчита намаление на загубите си - до 747 милиона долара за 2011 година, като основната част се дължат на дейността на Adam Opel, но въпреки това американският автомобилен гигант регистрира рекордна печалба за миналата година.
Общата печалба на GM за 2011, първата пълна година на дейност след като компанията излезе от процедурата по банкрут, е 7,6 милиарда долара. Предишната рекордна година е била 1997, когато GM отчита печалба в размер на 6,7 милиарда долара.
Цялата загуба на европейското поделение на GM, в което влиза Opel-Vauxhall обаче е стъпка напред в сравнение с финансовите резултати за 2010, когато дивизията, работеща на Стария континент е отчела почти 2 милиарда долара на минус. Всъщност, през 2011 особено лошо за
Opel е само последното тримесечие на годината - тогава компанията регистрира загуби в размер на 562 милиона долара, дължащи се основно на дълговата криза в Европа и спада в продажбите на нови автомобили.
Босовете на GM упорито повтарят, че нямат намерение да продават Opel-Vauxhall (втората марка се продава само във Великобритания) и са твърдо решени да оздравят компанията, като не са изключени и още икономии и орязване на бюджета на марките.
Финансовият шеф на GM Дан Аман заяви, че реструктурирането на Opel в последните две години "не е стигнало достатъчно далеч и компанията не е успяла да излезе на нула, въпреки че останалите поделения на GM се справят много добре".
Той потвърди, че GM преговаря с профсъюзите за намаляване на разходите, свързани с работната сила. Според него, в GM е "налице необходимата воля, за да направим, каквото е необходимо, та тази част от бизнеса ни да стане печеливша".
В същото време изпълнителният директор на Opel-Vauxhall Карл-Фридрих Щраке обяви, че марката планира нови модели, включително и флагман на гамата, като тези автомобили трябва да подобрят пазарните й позиции и с тях да се използва скоростта, набрана от харесвания от купувачите модел Insignia.
"Вярвам, че имаме нужда от модел в луксозния сегмент - обясни Щраке. - Insignia се справя страхотно и този модел доказва, че можем да правим продукти, които са близо до премиум сегмента, но за да се наложим на този пазар, ще ни трябва повече време."
Той отказа повече подробности по въпроса, но допълни, че Opel само ще спечели, ако включи в гамата си нов спортен модел, както и голям SUV модел, с който да се бори срещу BMW X5 и М-класата на Mercedes. Малко по-рано пък се появиха информации, че Opel може да получи наготово SUV модел - просто ще продава в Европа Buick Enclave.
Ако плановете на Щраке се окажат точни, новият флагман на гамата на Opel ще дебютира на пазара след представянето на новите Junior/Allegra и кабрио версията на Astra, които ще се появят през 2013.