От 7 до 17 март Женева се превръща в автмобилен "рог на изобилието", от който излизат чудовища с мощност четирицифрени конски сили и красиви хиперколи, струващи шест- и седемцифрени суми.
Разбира се, на автосалона бяха и ще бъдат представени коли, предназначени за "обикновения" потребител, както и доста plug-in хибриди.
Вече видяхме La Voiture Noire на Bugatti, която е най-скъпата нова кола в историята и струва "скромните" 16,8 млрд. евро (и е продадена още преди да е излязла от производство).
И въпреки че до края на изложението има още почти седмица, някои от най-атрактивните автомобили вече бяха представени на публиката.
Ето по-любопитните коли, които са показани до момента:
Pininfarina Battista
Ако този автомобил ви напомня доста на Ferrari - не се учудвайте. Pininfarina дълги години се е грижила за дизайна на Ferrari, но сега представя собствена електрическа хиперкола, която разполага с 1900 конски сили.
Очаква се това да е най-мощният автомобил от този тип, произвеждан в Италия, благодарение на литиево-йонна батерия от 120 киловатчаса.
Новата Battista може да изглежда като традиционна спортна кола, но ускорява от 0 до 100 км/ час за около две секунди и може да достигне скорост от до 300 км/ час. Цената ще бъде между 2 и 2,5 млн. евро, а от модела ще бъдат произведени 150 бройки.
Поне половината от тях обаче със сигурност ще заминат за американския пазар.
Pininfarina залага големи надежди на супер електромобила си, за да ги открои като самостоятелен автомобилен производител. Освен това компанията отваря свой филиал в Мюнхен, който ще работи паралелно със седалището й в Камбиано в провинция Торино.
Audi R8
Audi отбелязва десетгодишния юбилей на десетцилиндровия си двигател с R8 Decennium, който трябва да е още по-бърз и по-мощен. Спортният модел вече разполага с 612 конски сили и ускорява от 0 до 100 км/ час за около 3 секунди.
Според Audi новите модификации на шасито ще му осигурят повече стабилност и сигурност на пътя. Промените във външния вид на R8 обаче не са чувствителни - предната решетка е по-широка и по-плоска, джантите са по-големи, колата изглежда по-ниска и ще се предлага и в два нови цвята.
Една огромна част от вътрешните компоненти са същите като на състезателната R8 GT3, която беше показана на парижкото автоизложение през 2018-а. Екстериорът си остава непроменен.
Audi R8 идва със седемстепенна скоростна кутия като максималната скорост, която може да достигне, е 330 км/ час. От новата серия R8 ще бъдат произведени 222 автомобила, a цената им се очаква да е около 163 хил. евро.
Aston Martin AM-RB 003
Този Aston Martin ще бъде в лимитирана серия, която ще влезе в производство през 2021-а. От него ще бъдат произведени 500 бройки.
Първото му официално представяне е на изложението в Женева през март, където макетът представя с 90% точност финалния продукт. Моделът ще е с новия шестцилиндров двигател на марката.
Все още не е ясно точно с колко конски сили ще бъде AM-RB 003. Като се има предвид, че последната серия на Valkyrie е с 1100 конски сили, а конкуренцията в лицето на Pininfarina е повече от сериозна, най-вероятно числото ще е смайващо.
Новият модел използва технология, която се нарича FlexFoil. Идеята е разработена от компанията FlexSys, първоначално създавала технологии за крила на самолети.
В случая с Aston Martin FlexFoil означава, че суперколата може да променя силата на въздушния натиск, благодарение на "крилата" от двете си страни.
Ferrari F8 Tributo
На изложението през 2015-а Ferrari представи 488 GTB като заместник на 458 Italia.
Сега е време да бъде показан и новият F8 Tributo, който идва с най-мощния осемцилиндров двигател на компанията. Моделът е със 720 конски сили и ускорява от 0 до 100 км/ час за по-малко от три секунди. Tributo няма да бъде хибриден като аргументът е, че решението е продиктувано от търсенето на клиентите.
Максималната скорост, която Tributo ще може да достигне, е 340 км/ час. Освен това новият F8 e по-лек от 488 GTB с 40 килограма. Основата на колата е с нов дизайн и е по-компактна от всякога, което й придава по-агресивен вид. В профил обаче автомобилът повече напомня на Ferrari Pista.
Според Ferrari промените са повишили аеродинамиката на колата с 10%. Интериорът също е обновен като най-забележителен е префасонираният волан. Вентилационните гнезда също са с различна форма. Tributo ще бъде на пазара през 2020 година.
За феновете на електромобилите и хибридите от Ferrari казват, че работят върху хибриден модел, който ще е изцяло нов като концепция.