Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

„Напук на всички, ние ще успеем!“

Кой е проектът, който дава глас на младите? Снимка: Lidl
Кой е проектът, който дава глас на младите?

"От нищо не се интересуватe!", "Висите само на телефоните!" и "Едно време беше различно" - само някои от фразите, които днешните младежи чуват за своето поколение.

Тя се казва Елена, в 12 клас е, и има друга истина по темата - "Около мен има много млади хора с мечти! И всички те са целеустремени!"

Елена може да изкаже на глас своята истина благодарение на проекта "Да чуем младите - важен за родители и учители!", реализиран със съдействието на най-голямата социално отговорна инициатива на Lidl България "Ти и Lidl за нашето утре".

А въпросите, които вълнуват тийнейджърите са много и разнообразни - образование, ценности, рисковете около тях и от какво имат нужда, за да се чувстват защитени и овластени да взимат решения за живота си.

НИКОЛА И ЕЛЕНА - част от проекта "Да чуем младите"Елена и Никола са ученици в различни училища, но неведнъж са се сблъсквали с едни и същи предразсъдъци за младите хора.

"Най-много ме наскърбява, когато кажат - "Те за нищо не стават, от нищо не се интересуват, никаква надежда няма в тях. Не се чувствам гневна, а недооценена. Ако ние сме решили, че ще бъдем лошото, никой не може да ни спаси. Но ако сме решили, че ще постигнем нещо и ще живеем пълноценно, напук на всички, които ни казват, че няма да успеем - ще успеем!"

Извън училище, Ели се интересува от политическата ситуация в България и тази година за първи път гласува. Много обича да пише разкази, есета. Вдъхновява се от историите на хората, изважда интересното от тях и съчинява своя история.

Никола пък има огненочервена коса и може би затова често е чувал, че хората съдят за някого само по външния вид, без да го познават. Освен че ходи на училище, той е музикант и пише поезия.

Никола и Елена Снимка: Lidl
Никола и Елена

"Взимам си едно тефтерче и когато видя някой на улицата, си измислям история за него. Истинско хартиено тефтерче, в което пиша с моливче!"

В рамките на проекта гласовете на Никола, Ели и още много други младежи се чуват в ефира на Дарик радио, в рубриката "Новото нормално. Гласът на младите". Учениците, които гостуват там, са от 8 до 11 клас.

ГЛАС ЗА ПО-КАЧЕСТВЕН ЖИВОТ

Основната мисия на проекта на асоциация "Родители" е гласът на младите хора по важни за тях теми да бъде чут.

Яна Алексиева, изпълнителен директор на асоциацията, споделя колко е важно това: "Често правим промяна в техния свят, без да ги питаме какво искат и какво за тях е добро".

Яна e изпълнителен директор на асоциация "Родители", изготвили и кандидатствали с проекта в инициативата на Lidl. Тя вярва, че общността е сила, която може да променя средата и качеството на живот на всяко дете в България.

Яна Алексиева Снимка: Lidl
Яна Алексиева

В изпълнението на проекта до момента са проведени две обучения за деца между 9 и 12 клас. В тях са се включили общо 45 деца от пет различни училища. "Обученията ги учат как да работят в екип, което ще надгради социалните и емоционалните им умения" - споделя Мария Цекова от Фондация "Работилница за граждански инициативи", които са партньор на грантовата програма на Lidl от самото й начало през 2017 година.

"Да чуем младите - важен за родители и учители!" е част от примерите за успешни проекти от шестото издание на инициативата "Ти и Lidl за нашето утре", в която най-добрите идеи получават финансиране, за да се превърнат в реалност.

В момента тече приемането на кандидатури в седмото издание на инициативатаэ. Тя ще е отворена за кандидатстване до 23:59 ч. на 31 октомври, 2024 г.

Така че ако и вие имате идеи как да допринесете за по-доброто утре във вашето училище, квартал или населено място - кандидатствайте на ti.lidl.bg.

----

За "Ти и Lidl за нашето утре"

"Ти и Lidl за нашето утре" е най-голямата социално отговорна инициативата на Лидл България. Програмата се реализира в партньорство с Фондация "Работилница за граждански инициативи", Български дарителски форум и Асоциацията на европейските журналисти - България.

В първите шест издания компанията финансира с общ фонд от 1 280 000 лева 155 вдъхновяващи граждански проекта в областта на образованието, околната среда, културата и историческото наследство. Въздействието им успя да достигне до близо половин милион българи от 66 градове и села в цялата страна. Голяма част от финансираните проекти продължават да оказват положително въздействие в своите общности и до днес, а броят на бенефициентите расте всеки ден.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените