Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Готови ли са лондончани за Игрите?

Лондончани все още не са настроени на олимпийска вълна
Лондончани все още не са настроени на олимпийска вълна

15 дни преди началото на Олимпиадата в Лондон, жителите на столицата на Великобритания успяха да формулират основните проблеми, които са ги тормозили в месеците, отишли за подготовка за Игрите.

И на пръв поглед проблемите звучат изненадващо, но всъщност са доста логични. Да видим кое притеснява най-много лондончани в навечерието на грандиозното спортно събитие, което предстои.

1. Опашките по летищата и прииждащите чужденци. Оказа се, че хаосът лесно завладява големите лондонски летища „Хийтроу" и „Гетуик" - достатъчно е част от наземния персонал да е обявил стачка. А такива събития не липсваха в последните месеци. Върхът беше достигнат при една от стачките на „Хийтроу", когато пристигащи и заминаващи загубиха около два часа от времето си. Наредилите се на дълги опашки пътници започнаха да ръкопляскат в знак на протест срещу закъснението. А що се отнася до наплива от чужденци, лондончани могат да вкарат това притеснение във всеки разговор, сега обаче темата стана особено популярна.

2. Проблемите с една от магистралите - става въпрос за основната артерия, която свързва Лондон със западната част на страната - М4. Магистралата, която води и към летище „Хийтроу" беше затворена за спешен ремонт, защото в асфалта и бетона под него беше открита огромна пукнатина. Резултатът - нов транспортен хаос.

3. Скандалът с ракетите. Звучи абсурдно, но стана точно така. Много от жителите на Източен Лондон се обявиха против решението върху покривите на жилищните им блокове да бъдат инсталирани различни по размер ракетни установки. Те са важна част от плана за сигурност на Игрите, но местните не са особено впечатлени от демонстрацията на военна мощ на покривите им.

4. Още притеснения за сигурността. Наскоро стана ясно, че заподозрян в терористична дейност е успял да премине през целия Олимпийски парк, което докара до ужас организаторите и силите на сигурността. Веднага след това медиите разкриха, че организаторите имат проблеми с намирането на напълно обучени служители по сигурността.

5. Проблеми с обществения транспорт. Лондончани не приеха особено ентусиазирано предупрежденията от страна на организаторите на Игрите и кметството, че в дните на Олимпиадата ще им се наложи да вървят повече пеша или да карат велосипеди. Причината за това е, че използването на обичайните им средства за транспорт ще е затруднено - основно става въпрос за метрото и автобусните линии. В същото време шофьорите на автобуси заплашват със стачка защото иска увеличение на парите, които ще получават за работата по време на Игрите. Новите железопътни линии също не се оказаха достатъчно добро решение - влаковете закъсняват, а някои участъци се оказаха недостатъчно качествено изпълнени, особено що се отнася до управлението на трафика.

Дали може да стане по-лошо? Лондончани смятат, че е възможно, а техният списък с проблеми е доста по-дълъг, тук сме избрали само най-силните предложения, които влязоха в Топ 5.

И накрая, не можем да пропуснем бюджета на Игрите, които се оказа доста разтегливо понятие.

Според официалната информация, с която разполага ВВС, организацията и провеждането на Олимпиадата в Лондон това лято ще се вместят в бюджета от 9,3 милиарда лири. Дори нещо повече - ще има икономии в размер на 476 милиона лири. Звучи добре, нали?

Ако обаче се върнем към оригиналните планове за провеждане на Игрите в Лондон, то ще видим, че цената е била съвсем друга - 2,5 милиарда лири. Става въпрос за 2003, когато правителството обсъждаше дали бюджетът може да поеме тези 2,5 милиарда лири, а икономиката дърпаше здраво напред и нагоре. Така че, когато излезе по-подробен отчет за харченето на тези пари, ще можем да видим как и къде са отишли парите от 2,5 милиарда до 9,3 милиарда, защото разликата е сериозна.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените