Само за три месеца клиентите на Kaufland са закупили около 100 кутии със "спасена храна" от платформата Foodobox. Съвместната инициатива, която стартира в края на 2024 г., е предотвратила изхвърлянето на близо 150 кг. храна и е спестила около 300 кг. въглеродни емисии.
Данните показват, че интересът към проекта продължава да расте, като всеки трети потребител, закупил кутия-изненада, се връща отново. Кутиите предлагат пакетирани продукти и напитки с наближаващ срок на годност и намаление от минимум 40% в мобилното приложение за "спасяване" на храна Foodobox.
Клиентите могат да запазят през платформата следните три вида кутии - основни храни, захарни изделия и напитки - като плащането става на място с кеш, с карта или с ваучер за храна. Най-голям е интересът към кутията със сладки изкушения, а след нея тази с напитки. Кутиите са активни за вземане от ИНФО точките на входа на филиалите на Kaufland, в часовия диапазон от 13:00 до 20:00 часа, а продуктите в тях имат поне 3 оставащи дни срок на годност от датата на поръчка.
"Зелени заедно"......е общ проект на Money.bg и Webcafe.bg, който обръща внимание на екологичните тенденции - както в ежедневието на всеки от нас, така и в бизнеса. Научете повече тук: zelenizaedno.bg
В една кутия може да има дори 10-12 отделни продукта. Най-силен интерес към услугата проявяват клиентите на новооткрития филиал на Kaufland в кв. "Изгрев", следван от този в кв. "Банишора". Инициативата е достъпна и в още един столичен филиал в кв. "Младост" 3, като предстои и новият филиал на веригата на бул. "Ботевградско шосе" - Kaufland XOPark също да предлага услугата.
"Борбата с разхищението на храна е важна част от социалния ангажимент на Kaufland и ние активно търсим решения, които носят реална промяна. Радваме се, че тези първи резултати доказват, че клиентите ни са готови да се включат в каузата. Партньорството с Foodobox е част от нашата цялостна стратегия, чрез която само през последните няколко години сме спасили близо 22 млн. кг. храна чрез различни инициативи - дневни намаления, смарт планиране, дарения на храни за социални организации и проекти за устойчиво оползотворяване", коментира Кремена Георгиева, мениджър "Корпоративни комуникации и корпоративна социална отговорност" в Kaufland България.
"Включването на Kaufland към мрежата ни от партньори доказва, че това, което правим, решава сериозен проблем, а именно - разхищението на храната. Партньорството не само потвърждава значимостта на нашата мисия, но и показва, че все повече потребители осъзнават важността на устойчивото потребление. Освен тази инициатива, вече две години заедно с Kaufland провеждаме образователна кампания за ученици, чрез която досега сме обхванали над 4000 деца в София. През 2025 г. програмата ще се разшири и в Перник и Ботевград, за да достигне до още повече млади хора", допълва Джейн Димитрова, съосновател на Foodobox.
---