Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Google не може да се пребори с китайците

Компанията се оттегли от китайския пазар, но все още обслужва потребители от страната Снимка: BGNES
Компанията се оттегли от китайския пазар, но все още обслужва потребители от страната

Две и половина години, след като Google напусна китайския пазар, присъствието на компанията в Поднебесната империя е все по незабележимо, коментира The Next Web. След поредица от кибератаки, през март 2010 г. Google спря да цензурира резултатите от търсенията на потребители, като за тази цел ги препращаше към страницата си в Хонг Конг.

Според данни на CNZZ за октомври, Google се нарежда на едва четвърто място с 4.72% от общия брой посещения, което е спад с близо половин процент за само месец. Според експерти, причина за негативната промяна е появата на новата търсачка Qihoo 360, която е владяла 9.64% от пазара през миналия месец. Амбициозният проект си е поставил за цел да разруши монопола на пазарния лидер Baidu. Той все още е с комфортна преднина - близо 73% от китайците все още го използват.

През миналата седмица китайското правителство организира среща с участието на най-големите играчи в Интернет търсенето. Целта на събитието беше подписването на споразумение за честна конкуренция с особен фокус върху спазването на протокола при интерпретирането на файла robots.txt, чрез който уебмастърите указват дали и колко често съдържанието на сайтовете им да бъде индексирано.

Google понесоха удар и по отношение на аудиторията на Maps. Към момента услугата е на шесто място с едва 9% пазарен дял. През третата четвърт от годината Google Maps буквално се срина, след като Apple се спряха на друг доставчик на навигационна информация в новата си операционна система за телефони и таблети iOS 6.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените