Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Бебе Мъск и Путин като Мелания - идва времето на глупавите deepfake видеа

Запознайте се със забавната страна на тъмния интернет Снимка: Instagram @ The_Fakening
Запознайте се със забавната страна на тъмния интернет

През деня Пол Скейлс е компютърен програмист, който работи в рекламния отдел на банка.

Нощем той създава видеа, които показват Илон Мъск като плашещо на външен вид кикотещо се бебе, Доналд Тръмп като темпераментен участник в детски конкурси за красота и Ким Кардашиян, която рапира в свободен стил.

Всички клипове на Скейлс са фалшиви - така наречените deepfakes, които използват изкуствен интелект, за да покажат реалистично как хора правят нещо, което всъщност не са правили.

Творенията на програмиста не целят да подведат или уплашат хората - те са замислени да бъда забавни и развлекателни, а понякога и политически сатирични.

Скейлс ги публикува на места като YouTube и Instagram под псевдонима TheFakening и The_Fakening и събира обща аудитория от около 100 хил. души. Те гледат неговите видеа и и често реагират с емоджи еквивалента на смях до сълзи.

Политически лидери, представители на държавната администрация и звезди от шоубизнеса все повече се притесняват от потенциалното използване на deepfake Клипове за подвеждане на публиката, например на гласоподавателите в САЩ през следващата година. Скейлс обаче е сред нарастващия брой любители на технологиите, които възприемат генерираните от ИИ видеа като нова форма на онлайн хумор.

Той осъзнава, че deepfake могат да му донесат последователи в социалните мрежи и че хората ще се забавляват с това.

Deepfake видеата съществуват само от няколко години - първите по-популярни са публикувани в Reddit през 2017 г.

Те поставят лицата на знаменитости върху телата на порнозвезди. В началото на тази година на Скейлс му става любопитно как се създават тези клипове и през февруари публикува първото си deepfake видео. В него той поставя лицето на актьора Никълъс Кейдж върху тялото на Илон Мъск, за да изглежда сякаш Кейдж, а не Мъск пуши марихуана по време на интервю за подкаст с комика Джо Роган.

Младият мъж признава, че видеото е далеч от съвършенството - получилото се лице е по-скоро комбинация, отколкото пълна подмяна. А гласът все още е безпогрешно този на Мъск. Скейлс обаче продължава да експериментира и бързо става все по-умел.

Едно от видеата изглежда много по-естествено и реалистично - то включва лицето на актьора Пийт Дейвидсън върху тялото на попзвездата Ариана Гранде (бивше гадже на Дейвидсън), докато просълзено приема награда и пее.

Най-популярното му видео поставя лицето на Илон Мъск върху тялото на бебе в монтирано видео, което има впечатляващо обезпокоителен вид.

Той става достатъчно добър, за да получи няколко платени поръчки за свързани с deepfake задачи. Скейлс в момента работи върху deepfake за музикален видеоклип, споделя самият той, и помага в създаването на материал за технологията в ТВ предаването "Фронтално със Саманта Бий."

За момента не знае докъде ще продължат нещата, просто се забавлява и се радва на вниманието.

Deep Homage, друг създател на забавни deepfake видеа, който предпочита да остане анонимен заради скандалите около този тип медия, също ги приема като начин да забавлява хората и евентуално да натрупа последователи в социалните медии. Неговите клипове обикновено са посветени на холивудски екранни легенди като Грейс Кели и Мерилин Монро.

Никога не бих създал deepfake с намерението да навредя някому, да атакувам някого, или да клеветя някого, категоричен е той.

А създаването на фалшиви видеа никак не е лесно.

Въпреки че за Скейлс и Deep Homage правенето на тези материали е удоволствие, те подчертават, че влагат много усилия в подготовката на всеки от тях. Всъщност deepfake изискват толкова много труд, че двамата не смятат, че съществуващата технология може наистина да заблуди някого до степен на опасност.

Това не е нещо, което да се прави набързо, за ден, изтъква Deep Homage. А и идеята, че всеки компютър може да прави deepfake, е абсурдна, допълва той.

За да създаде deepfake видео, като това на Кардашиян, рапираща в свободен стил, Скейлс има нужда от базово видео.

В този случай то е на актриса на име Натали Фридман, която имитира рапиране от Кардашиян. Има нужда и от хиляди снимки на лицето, което желае да присъства в завършеното видео (самата Ким в случая). После компютърът в продължение на часове се опитва да съчетае лицето на Кардашиян с основни точки по лицето на Фридман, кадър по кадър.

И това далеч не е толкова лесно. Скейлс използва безплатни програми за машинно обучение като FaceSwap и DeepFaceLab, за да заменя лицата във видеа, но се изисква и много ръчна обработка, за да се получи прилично изглеждащ краен резултат. Например се налага той а намери солидно количество клипове на Кардашиян от нейното реалити шоу "Животът на Кардашиян", да използва компютърен софтуер, за да сортира кадрите с лица в тях, и после ръчно да отсее некачествените.

След като deepfake компютърната програма генерира окончателните кадри, от които Скейлс е удовлетворен като качество, той почти винаги извършва изглаждане и ръчно размиване със софтуер за визуални ефекти (той отбелязва, че ИИ става все по-добър в такъв тип довършителни работи).

Това не са видеата, за които експерти, наблюдаващи тази област за изникващи заплахи, искат да бъдат спрени.

Сам Грегъри, програмен директор в некомерсиалната организация Witness, която работи с активисти за защита на правата на човека, смята, че типът видеа, които очевидно целят единствено развлечение, са много интересни.

Той вярва, че е важно да бъде запазена възможността хората да използват ИИ, за да създават такива клипове, които често служат като сатира или политически коментар.

Кое е любимото му такова видео до момента? "Бебето-Илон Мъск" на Скейлс, което за него е закачливо и е начин да бъде иронизирано самочувствието на Силициевата долина.

Това в крайна сметка е забавната страна на тъмната част на мрежата.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените