Една петъчна вечер Елва Кари иска да излезе, да се позабавлява и да потанцува, но всичките й приятели са заети.
Затова момичето от Дъблин сменя пола си в приложението за запознанства Tinder на мъжки и обяснява в профила си, че търси платонически приятелства с жени, с които да излизат и да си прекарват приятно времето по заведения.
Същата вечер 33-годишната Кари разговаря с няколко момичета в Tinder. Само за 24 часа тя си "съвпада" с повече от сто жени.
Не следващата вечер тя излиза с едно от "съвпаденията" и си изкарва чудесно. Тази случка през 2014-а я вдъхновява да създаде GirlCrew - онлайн платформа, която помага на жените да изграждат нови приятелства.
Елва Кари
В момента GirlCrew е достъпна в 35 града по цял свят и има близо 40 000 потребители.
Платформата GirlCrew се заражда като група за запознанства във Facebook. Кари добавя новите си "съвпаднали" приятелки от Tinder към групата, така че да могат да контактуват по-лесно и да излизат.
Една от тези жени е Ейн Мълой, която започва да работи с Елва по проекта GirlCrew. Facebook групата излиза извън границите на Дъблин и се разпространява в други градове. Хората искат да се създадат "филиали" на групата.
Елва Кари и Ейн Мълой
Така че екипът започва да добавя градове, в които вижда, че има търсене, или където създателите на платформата смятат, че групата ще има успех.
Скоро те осъзнали, че имат нужда от собствено мобилно приложение. Facebook групата вече печелела пари от реклами, партньорства и спонсорства от брандове, но екипът искал по-голям контрол. Според Кари когато нещата се случват на чужда платформа, неизбежно възникват ограничения.
През 2016-а тя и Ейн напускат работните си места, за да се отдадат изцяло на GirlCrew. Кари била дигитален маркетингов консултант, а Мълой работела в издателска компания. През юни 2017-а GirlCrew дебютира като приложение в Ирландия, а след това идва ред на Австралия, Великобритания и САЩ.
Приложението е безплатно за регистрация и употреба и позволява на потребителите да избират града, в който живеят. Те могат да се присъединяват към събития в региона или да създават свои собствени събития. Членовете трябва да имат навършени 18 години и е задължително да се регистрират с реалните си имена.
В Дъблин, където е базирана платформата GirlCrew, има и премиум версия срещу 12 долара месечно. През юли тази година премиум версията е пусната и в Сан Франциско. Премиум членовете имат достъп до събития, организирани от самите GirlCrew, затворени чат-групи и отстъпки от различни компании.
Фирмата е набрала финансиране от почти 1 млн. долара като сред инвеститорите е и изпълнителният директор на LinkedIn Джеф Уайнър.
Той проявява интерес към платформата, след като една от участничките с нея го интервюира.
Компанията наема първия си служител през 2016-а като сега те са шест на брой. Повечето от потребителите на приложението са на около 25-35 години, казва Кари. Те са основно жени, чиито приятелки са заминали другаде или имат деца.
Кари допълва, че членовете на GirlCrew са амбициозни и решителни жени, които работят много и са запалени по това, с което се занимават. Така че когато имат свободно време, те просто искат да го прекарат максимално добре с други жени.
Това не означава, че нямат приятели - просто всички са толкова заети, че трябва да оптимизираме времето, с което разполагаме.