Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

"Мис Америка" казва "Сбогом" на момичетата по бански

Конкурсът е на прага на "културна революция" Снимка: Getty Images
Конкурсът е на прага на "културна революция"

За първи път от създаването на конкурса преди почти век претендентките за титлата "Мис Америка" няма да направят обиколка на подиума по бански. В ерата, в която жените се борят за равноправие и сила, организаторите се опитват да догонят тенденциите.

"Мис Америка" и банските костюми са неразделни от основаването на състезанието през 1921-а.

Нещо повече, надпреварата започва като плажен конкурс за красота в Атлантик сити в опит летният сезон да бъде удължен с още малко. Още тогава в един от кръговете кандидатките излизат, облечени в цели бански костюми, които днес, разбира се, биха ни се сторили доста консервативни.

Постепенно обаче обиколката по бикини, които стават все по-изрязани, и високи токчета се превръща в традиция.

Тази година организаторите на "Мис Америка" решават да направят сериозни промени както в регламента, така и във формата на конкурса. За първи път организацията е почти изцяло под женско ръководство - седем от деветимата членове са жени. Начело е председателят Гречен Карлсън - бивша телевизионна водеща от мрежата на Fox и "Мис Америка" за 1989-а година.

Гречен Карлсън

Откакто е на поста си, Карлсън разговаря с десетки момичета и повечето й споделят, че с удоволствие биха се явили на кастинг, но се притесняват да се разхождат полуголи пред публика.

Освен това по-рано тази година организацията "Мис Америка" повери рекламата и ребрандирането си на маркетинговата компания Young&Rubicam. Тяхната цел е да привлекат по-младата аудитория, която все по-трудно се задържа пред телевизора. Затова конкурсът трябва да се модернизира.

Препоръките на агенцията включват фокусиране върху успехите в кариерата на предишните победителки, а кръгът по бански може да разсее зрителите от това. Целта е също така надпреварата да изглежда на публиката по-елитна и ексклузивна.

Така през март месец решението за премахването на сегмента по бански става окончателно, а тази седмица беше оповестено пред медиите. Което означава, че този септември няма да видим момичета по бански на подиума.

През последните 20 години кръгът по бански и евентуалното му премахване са многократно обсъждани. Доскоро обаче аргументът за оставането му беше, че този сегмент е необходим, за да бъдат оценени уменията на момичетата да позират, както и тяхната фигура. Само че мнозина гледат на него по-скоро като на експлоатация на кандидатките.

Бивши участнички в състезанието споделят, че кръгът по бански ги е довел до сериозни физически и психически проблеми, включително хранителни разстройства и тежки депресивни състояния.

Според тях обиколката по бански костюм единствено спомага участничките да изглеждат като сексуални обекти и нищо повече.

Очевидно "Мис Америка" ще се опита да намери своето място във времето на #MeToo и да промени облика си според него. Самата Карлсън има какво да каже по въпроса - през 2016-а тя завежда дело за сексуален тормоз срещу дългогодишния директор на Fox - Роджър Ейлс. Сега Карлсън иска конкурсът да се фокусира повече върху таланта и интелекта на момичетата.

Тя определя промените като "културна революция" и допълва, че иска кандидатките да не бъдат преценявани (единствено) по външния им вид. Затова на мястото на сегмента по бански ще има такъв, в който момичетата да демонстрират интелекта, талантите и идеите си.

Карлсън е на мнение, че и в момента на зрителите най-много им допада кръгът, в който участничките показват различни таланти като пеене или актьорско майсторство.

Промяната обаче няма да е толкова лесна.

Тя вече среща доста опоненти, които подчертават, че "Мис Америка" е преди всичко конкурс, който трябва да демонстрира здравословния начин на живот и добрата физическа форма. Освен това дрехите далеч по-лесно могат да скрият подплънки или пластични корекции по телата на претендентките.

Регламентът, който изключва частта с банските костюми, няма да засегне избирането на финалистките в отделните щати, което вече тече. Той ще влезе в сила чак когато започне набирането на претендентки за "Мис Америка" през 2019-а година.

Официалните организатори на конкурса "Мис Вселена" от своя страна се въздържат от отговор дали въобще обмислят подобен ход.

Остава въпросът колко зрители ще привлече новата версия на конкурса, която организаторите рекламират като "Мис Америка 2.0". Може и да сме в ерата на #MeToo, но сме и във време, в което зрителят е все по-капризен и са му необходими все повече зрелища, за да се загледа за повече от няколко минути.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените