Комикът, който смени името си на "Хюго Бос" напук на модния гигант

Джо Лайсет е комик.

Но като много други съвременни комици, че и придворните шутове преди векове, той чрез шеги и закачки посочва различните видове проблеми, с които обществото се сблъсква. Само че за разлика от други свои колеги, Лайсет отива с една идея по-далеч.

Преди дни той смени името си на "Хюго Бос" (Hugo Boss).

Съвпадението с името на популярния моден бранд не е случайно, защото именно действия на германската компания са провокирали комика да направи нещо толкова крайно.

В свое становище, публикувано онлайн, 31-годишният Лайсет твърди, че Hugo Boss са изпращали писма до няколко малки бизнеси и благотворителни организации, в които са настоявали тези бизнеси и организации да сменят имената си. Обичайно при изпращане на подобни писма налице е предупреждението, че може да се стигне до съдебен спор.

Проблемът на модната компания, по думите на Лайсет, е бил фактът, че в имената на тези по-малки бизнеси и организации е присъствала думата "boss" (англ. "шеф"). Същевременно комикът посочва, че смяната на имената коства на малките компании хиляди британски лири в административни разходи и такива за ребрандиране.

В свое гостуване в предаване на BBC той дава пример с малката британска пивоварна Boss Brewing. Когато те опитват да запазят като търговска марка имената на някои от своите крафт бири, получават подобно писмо от Hugo Boss. По думите на комика смяната на имената на бирите и ребрандирането е струвало на Boss Brewing 10 000 британски лири.

"Не мисля, че това е честно и не мисля, че някой би объркал бира с Hugo Boss. Не мисля, че бих си пръснал [бира] по врата [вместо парфюм], но може би ще го направя...", шегува се комикът в ефир.

Ето защо той решава да премине през всички главоболия за смяна на собственото си име, защото, по думите му, германската компания очевидно мрази други да използват нейното име (компанията е кръстена на своя основател). Лайсет посочва, че „за тяхно нещастие" е сменил своето собствено име на Хюго Бос, при това напълно законно. Нещо повече, изписването на неговото ново име на латиница е абсолютно идентично с това на модния бранд.

След смяната на името той си позволи и поредица от шеги в профила си в Twitter, като специално предупреди, че те се отнасят за „Hugo Boss, а не за Hugo Boss”. Сред шегите е тази, че Хюго Бос пуска водата в тоалетната само в дома си.

Но какво точно иска Лайсет... пардон - комикът Хюго Бос?

Желанието му е от компанията Hugo Boss да спрат да изпращат подобни писма на други бизнеси, да се извинят на засегнатите компании и да им възстановят разходите.

Действията на Лайсет/Бос на пръв поглед са ориентирани към защита на по-малките бизнеси от огромните юридически отдели на големите компании. Не може да се отрече обаче и че смяната на името му привлече голямо медийно внимание към неговата персона.

Що се отнася до Hugo Boss, компанията е отчела продажби за 2,8 милиарда евро през 2018 г., сочат данни в сайта й. Представител на бранда още миналата година е коментирал, че наистина са се обърнали към пивоварната Boss Brewing. Целта била да не се стигне до "объркване", предизвикано от сходствата в имената Boss и Boss Black, които са запазена търговска марка на германската компания.

От Hugo Boss посочват, че "по-голямата част" от продуктите на пивоварната не са били засегнати от отправеното искане.

Въпреки всичко в началото на март комикът също така съобщи, че планира пускането на продукт от името на „Хюго Бос”.

А този ход, част от неговия своеобразен поход в защита на по-малкия бизнес, вероятно вече ще забърка и самия него в съдебни неприятности с компанията.

Новините

Най-четените