Огромен билборд на полугола "монахиня" в дънки и с молитвена броеница в ръце посреща посетителите на Неапол.
Рекламата на италианските производители на дрехи Rosso di Sera провокира не само местните граждани, но и католическата църква заради предстоящото посещение на папа Франциск в града през следващата седмица.
Изображението в размер 6 х 9 метра предизвика гневна реакция от страна на религиозната общност, които я определят като "порнография" и "богохулство" (вижте в галерията).
По ирония - на десетина метра от сградата, на която е качено рекламното пано, стои друг билборд с изображение на папа Франциск и слоган "Неапол прегръща папата".
a #napoli arriva @Pontifex e i pubblicitari si adeguano. #suorasexy pic.twitter.com/ZKIJWcYhFl
— gianluca testa (@gitesta) March 12, 2015
От католическата църква обвиняват Rosso di Sera, че нарочно са съчетали скандалната си рекламна кампания с визитата на Светия отец.
Изглежда снимката на младата жена е засегнала не само ревностните католици.
"Аз съм атеист, но смятам, че това е обида към интелигентността, към жените, към добрия вкус и към вярата", пише недоволен коментатор във Facebook.
Дизайнерите, предизвикали полемиката, отхвърлят обвиненията в нарочна провокация спрямо папата.
"Признаваме, че направихме смело маркетингово решение, но целта ни не беше да обиждаме вярата", се казва в позиция на компанията.
"По никакъв начин не сме имали намерение да банализираме молитвата", заявяват оттам и допълват, че изразяват силното си съжаление, че са обвинение в неща, които стоят крайно далеч от ценностите и културата им.
Посещението на папа Франциск в Неапол е планирано за 21 март.