С рядко срещано единодушие депутатите замразиха заплатите си за оставащите малко над пет месеца до края на мандата. Новината можеше и да зарадва някой разочарован избирател, ако не беше умилителният аргумент "солидарност с населението по време на криза".
Ако искаха да не дразнят данъкоплатеца, народните избраници можеха да отложат за след изборите новите попълнения в автопарка си. Но не би, и така се сдобиха с 31 чисто нови немски автомобила с LED светлини, които в последствие ще се увеличат с още 44.
Недоволни, разбира се, пак се намериха и писнаха, че новите возила били среден клас. Всъщност, повечето депутати попадат в същата категория, когато стане дума за активност и изказвания от трибуната, например.
О, ужас. Дори и това не оправдава наказанието да се возят в мейнстрийм каляски за някакви си 48 000 лева.
Новите черните коли, достатъчни за поне 1/3 от законотворците, бяха купени преди седмица срещу скромната сума от милион и половина лева.
Нищо работа, а иначе депутатите се кахърят, че се оказали с по-високи заплати в интервала с между 252 и 504 лева. Истината е, че не смеят да си вдигнат заплатите от 2009-та, поради което си стоят на базисното ниво от 2196 лв. за редови народен избраник. Така нареди тогава премиерът, който преди време се оплака, че заплатата му е ниска.
Важното е друго. Макар и със замразени заплати, депутатите вече спокойно могат да кръстосват избирателните си райони, за да агитират позаспалия електорат да гласува за тях.
Те основно това правят в месеците преди да отидем до урните, а пленарната зала съвсем се изпразва. Тогава не заслужават заплати.