Чували сте максимата за малките неща, които водят до големи промени. Вярна е, особено ако погледнем примера с едно ужасно практично туристическо яке, което предизвиква фурор и събра дарения от 9.1 милиона долара още преди да бъде произведено. За него се говори не само от технологичните маниаци, но и от хората, които смятат модата и дори тенденциите във всекидневното облекло за измислена и ненужна индустрия.
„Нинджа" или BauBax якето, както се нарича продуктът, счупи рекордите на платформата за набиране на приходи Kickstarter. Още по-интересното е, че неговият създател - предприемачът от Чикаго Хирал Сангави, тръгна със скромната цел да събере 20 000 долара, за да реализира идеята си.
А тя е съвсем проста - удобно, непретенциозно на външен вид, но практично туристическо яке, където може да напъхате всичко - слънчеви очила, таблет, телефон, зарядно, слушалки, ръкавици, фласк... общо 15 джоба, като в един от тях има и възглавница за врата. Освен това, дрехата е много подходяща и за градските типове, които не обичат да носят чанти или раници.
Предлага се в различни цветове, в мъжки и дамски вариант, както и в четири разновидности - яке, бомбър, суичър, непромокаемо яке. Най-голямото му предимство е, че не се мачка - проблем, с който всеки пристигнал някъде турист се сблъсква веднага, след като си отвори куфара с дрехите.
Всичко тръгва от досадното и неприятно висене по летищата.
И докато за някои това време се запълва с четене на списания, пиене на кафе или сърфиране в интернет, 28-годишният Сангави измисля BauBax, тоест якето, което да събере всичко, което му трябва под ръка.
Разделен между съпругата си и университета, той пътува всяка седмица между Чикаго и Сан Франциско, така че определено разбира какво означава дори един джоб повече. Кампанията му събра 44 949 последователи от 81 държави, а популярността й доведе до появата на якето в други платформи като IndieGoGo.
Първите доставки до клиентите се очакват през декември тази година. Поръчани са 72 000 якета на цена между 149 и 189 долара, което за Сангави е огромен и неочакван успех.
This #BauBax travel jacket is the most-funded clothing item in the history of #crowdfunding http://t.co/TulQEA82mp pic.twitter.com/2FGwHbAgtZ
— Money Dashboard (@moneydashboard) September 11, 2015
„Вълнуващо е да създадеш продукт, който отразява желанията на толкова много клиенти от цял свят. Страхотно е, че имаме толкова много клиенти още за първия си продукт", коментира предприемачът.
28-годишният американец смята да продължи като създаде всякакви връхни практични дрехи за пътуване, така че да побират най-нужното за пътниците в отделни джобове.