Липсата на добри резултати е достатъчно основателна причина доставчиците на екипировка да прекратяват договори с тенисистите. Случаят със Симона Халеп обаче е точно обратният.
Силната серия след US Open, на който имаше малшанса да се падне с Мария Шарапова още на старта, изведе румънката до челната позиция в световната ранглиста за първи път в кариерата й.
Обличана в продължение на 4 години от adidas, мениджърите на Симона поискаха преговори за по-доходоносен контракт с германския концерн с оглед на успехите от края на 2017-а. Отговорът обаче бил "не" и от щаба на румънката започнали да търсят нов спонсор.
Времето обаче минавало и в навечерието на Откритото първенство на Австралия се стигнало до парадокса световната №1 да няма лого на екипа си.
Междувременно мениджърите на Симона се върнали при adidas и били склонни да продължат договора със старите условия, но този път им казали, че спонсорският бюджет за тенис е преразгледан и редуциран.
С други думи - било каквото било.
Така дни преди началото на битките в Мелбърн Халеп изобщо нямала екип, тъй като последното й желание било да рекламира стария си спонсор безвъзмездно.
Вместо да тренира и да мисли за тенис, румънката за няколко часа станала дизайнер.
Роклята, с която я видяхме да достига до финал на Australian Open, е нейно "производство". Поне идеята. Изпълнението било поверено на... китайска шивачка, която ушила екипа на ръка.
"Намерихме я чрез един от мениджърите ми. Изпратихме й рисунка и след 24-часа екипът ми беше готов. Беше перфектен. Простичък е, но изглеждаше добре", заяви Халеп.
От щаба й продължават да търсят спонсор, но засега безуспешно. А спонсорските й неволи станаха и национален въпрос.
Румънският министър на регионалното развитие Васил Динку дори призова държавата да спонсорира звездата.
"От adidas й дължат 2 млн. долара. Това е оскърбително, защото тя е голям шампион. Предлагам просто решение. Финалът на Откритото първенство на Австралия бе гледан от 3 млн. души у нас. Ако всеки от тях дари по едно евро, можем да напишем на екипа й каквото решим. Това ще подобри имиджа на страната ни.
Изобщо не й помагахме като малка, но сега може да стане първата тенисистка, спонсорирана от страната си. Трябва да създадем държавна програма в помощ на Халеп, а не да се молим някой да й стане спонсор", написа министърът във Facebook.
С логото на adidas или ръчно ушит екип от китайка, Симона продължи да се изкачва в йерархията на женския тенис.
Мнозина вярват, че спечелването на титла от Шлема е само въпрос на време. А ако това стане факт, от adidas вероятно ще съжаляват.
Въпреки че първото място в ранглистата не ги трогна много...