Фетел спря атаката на Ferrari

Още по време на зимните тестове се говореше, че ако не се случи някоя грандиозна издънка в бокса на Red Bull, то новото творение на Ейдриън Нюи - RB6 ще е една от най-бързите, ако не и най-бързата кола в началото на сезон 2010 година.

И в квалификацията за Гран при на Бахрейн на „Сахир", при над 40 градуса температура на пистата, Себастиан Фетел демонстрира, че тези прогнози са били точни. Себ направо летеше в сравнение със съперниците си в решителните моменти на квалификацията и за него не представляваше проблем да спре устрема на звездите на Ferrari Фернандо Алонсо и Фелипе Маса, които имаха повече от сериозни амбиции да окупират първа редица.

В петъчните тренировки пилотите на Red Bull се сблъскаха с неочаквани технически проблеми - Фетел остана без спирачки, повреда, която го замрази в бокса, а Марк Уебър получи повреда в скоростната кутия, която също му струва много време от двете свободни сесии.

В съботната тренировка пък Фернандо Алонсо направи перфектна симулация на квалификацията, която го изкачи на първа позиция и даде сериозна тема за размисъл на всички негови съперници, и най-вече на съотборника му Фелипе Маса.

Но в квалификацията Фетел нямаше никакви проблеми с това да преодолее първите две части, а в третата, където карат най-бързите десет пилоти, реши да започне последната си обиколка малко по-рано от основната група фаворити, сякаш уверен, че няма да има нужда от игра на нерви. Чистата и бърза обиколка му донесе полпозишъна, а Марк може само да съжалява, че пропусна да си осигури място на първа редица - Уебър направи грешка в новата част от трасето, във втори сектор, която му струва много време и това го смъкна на шесто място.

Допълнителната причина за успеха на Фетел може да се търси и в неочакваното повдигане на температурата на пистата - за последната сесия градусите рязко скочиха - от нас 46 поне с още 4-5, което направи леко прашният асфалт в околностите на Манама доста по-хлъзгав от очакваното. Гумите и най-вече - окачването на колите на red Bull се справиха отлично с тази трудност, а другите, основно McLaren не можаха.

На дългите прави обаче пилотите на McLaren имаха предимство - световният шампион Дженсън Бътън постигна максимална скорост с 9 км/ч по-добра от тази на Фетел. Което е доказателство, че новата система да отвеждане на въздуха към задното крило и елиминирането на аеродинамичното му съпротивление работи отлично. Както и доказва, че моторите на Mercedes имат повече мощност от тези на Renault. И ако Кристиан Хорнър беше успял през зимата да договори двигатели Mercedes за Red Bull, нещата може би щяха да са доста по-различни.

Квалификацията се оказа тежка и за завърналия се на пистата 7-кратен световен шампион Михаел Шумахер, който с последната си бърза обиколка успя да измести от 7-ото място Бътън. Но както и в другите сесии на „Сахир", Шуми отново беше по-бавен от съотборника си Нико Розберг, като разликата между двамата се запазва сравнително постоянна - около 7 секунди. Със сигурност Михаел може би е очаквал, че ще му е трудно да влезе в Топ 5 в квалификацията, но е едва ли е предполагал, че Нико ще е по-бърз от него от началото на уикенда. Сега е моментът да си спомним за доброто настроение на Нико през цялата зимна подготовка и признанието на Рос Браун, че Розберг се справя по-добре с колата на Mercedes. Но по-задната стартова позиция на Михаел винаги е предвещавала интересно състезание, защо сега да е по-различно?

Световният шампион Дженсън Бътън пък беше на път да не стигне до третата част на квалификацията, но с атака в последните секунди на втората част успя да прескочи летвата. Но, нито той, нито съотборникът му Люис Хамилтън останаха доволни от поведението на МР4-25, като и двамата се оплакаха от проблеми със стабилността и работата на гуми. Ако утре не е толкова горещо, може би нещата ще се подобрят.

Новините

Най-четените