Алонсо излезе първи в Барселона

Фернандо Алонсо с Ferrari даде най-добро време в третия ден от тестовете на пистата „Каталуня" край Барселона вчера. Двукратният световен шампион постигна 1.21.875 минути в най-бързата си обиколка и изпревари с 0,285 секунди Нико Хюлкенберг със Sauber. Трети остана Ромен Грожан с Lotus, на 0,313 секунди от Алонсо, следван от Нико Розберг с Mercedes.

Двама от смятаните за фаворити за новия сезон - Дженсън Бътън с McLaren и Марк Уебър с Red Bull завършиха едва на седмо и на девето място.

Вчера Розберг смени Люис Хамилтън, който се връща на пистата днес, а Бътън ще кара и днес, след като съотборникът му Серхио Перес беше зад волана на новия McLaren във вторник и сряда.

Борещият се за място във Force India Адриан Сутил постигна вчера осмо време, което беше отчетено като добър резултат, като се има предвид, че германецът не се е качвал в болид от Формула 1 от края на 2011. Другият кандидат за мястото в тима е французинът Жул Бианки, който ще кара днес, в последния ден от тази тестове сесия.

Алонсо, Хюлкенберг и Грожан постигнаха най-добрите си времена с меките сликове на Pirelli, за които се смята, че са с около 0,8 секунди на обиколка по-бързи от средно твърдите гуми, с които вчера записа най-бързата си обиколка Розберг. Бътън, обаче успя да се доближи на по-малко от една секунда зад Алонсо, въпреки че караше с твърдите сликове, за които се очаква да са още по-бавни, но по-издръжливи.

Все пак, типовете гуми са само единият фактор, по който може да се сравнява представянето на пилотите, другият, който редовно остава в тайна е количеството гориво, с които те излизат на пистата и което има сериозно влияние върху резултатите им.

„Работихме основно по сравнението между поведението на различните типово гуми, като започнахме от меките сутринта и вървяхме към твърдите следобед - обясни снощи Алонсо. - Пробвахме и различни аеродинамични конфигурации, някои - за първи път, експериментирахме с различни настройки, за да разберем по-добре поведението на гумите и процеса на износването им.

„При всяка промяна от наша страна, колата реагираше както очаквах, така че беше полезно да пробваме различни настройки, тъй като ни предстои много важен тест другата седмица, в който решаваща ще е скоростта и стабилността на новия болид.

„И тази година гумите ще са ключов фактор, сега са по-меки и по-бързи, но представянето им не е постоянно и с всяка обиколка поведението им се влошава. Трябва доста работа, за да се постигне добър баланс на колата, но това важи за всички отбори."

Новините

Най-четените