Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

"Олд Трафорд" прави най-много пари

В Европа Манчестър Юнайтед печели най-много пари от своя стадион Снимка: Getty Images
В Европа Манчестър Юнайтед печели най-много пари от своя стадион

Манчестър Юнайтед е клубът, спечелил най-много пари от домакинските си мачове през сезон 2012-2013 година, според изследването на Deloitte Sports Business Group. На своя стадион „Олд Трафорд" „червените дяволи" са спечелили 127,3 милиона евро в хода на сезона, като огромната част от приходите идват от продажбата на билети и сезонни карти.

Другите два отбора, намерили място в Топ 3 на тази класация също прескачат психологическата граница от 115 милиона евро на сезон. Мадридският гранд Реал е събрал 119 милиона евро, а третото място е за Барселона със 117,6 милиона евро.

Високите цени на билетите на Острова и пълните трибуни обуславят присъствието на Арсенал в челото - четвърто място за лондонския клуб със 108 милиона евро приход за по-миналия сезон.

От петата позиция назад са клубове, които не са успели да стигнат до 100 милиона евро годишен приход. Петото място заема Байерн с 87,1 милиона евро, но с оглед на цените на билетите в Бундеслигата, това е отлично постижение, тъй като германските фенове плащат в пъти по-малко в сравнение с британските си „колеги".

Топ 6 затваря друг лондонски гранд - Челси с 82,5 милиона евро.

Извън първите шест приходите на клубовете стават по-скромни, но въпреки това впечатляващи. Възроденият Пари Сен Жермен е събрал 53,2 милиона евро,а едно място пред него е Борусия Дортмунд с 59,6 милиона евро.

Топ 10 в тази класация допълват Ливърпул - 52,1 милиона евро и Тотнъм с 46,9 милиона евро.

Шампионът във Висшата лига Манчестър Сити се класира едва на 11-о място с 46,2 милиона евро, само със 700 000 евро по-малко от сбора на Тотнъм. Следват два германски клуба: Хамбург и Шалке с 43,2 милиона евро и 42,5 милиона евро и едва след тях се нарежда №1 в Италия Ювентус с 38 милиона евро.

Анализаторите на Deloitte отбелязват, че освен верните фенове, другият решаващ фактор за увеличаване приходите на един клуб е неговият стадион - колко места има, дали е нов или стар и на какви удобства се радват запалянковците по време на мач. В това отношение отборите от Висшата лига имат сериозно предимство, а на дъното сред силните първенства са тимовете от Италия, където огромната част от стадионите не са ремонтирани от 1990, когато страната беше домакин на световното първенство по футбол.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените