Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Той продаде лаптопа си за 675 долара и живя с баба си, а 10 години никой не искаше сериала му

Историята на създателя на Squid Game Снимка: Netflix
Историята на създателя на Squid Game

Да кажем, че Squid Game - южнокрейският сериал на Netflix, е сензация, ще е един вид подценяване.

Шоуто събира лавинообразно нови и нови гледания, ревютата за него са повече от положителни, а в над 90 държави то вече е на първо място като най-гледаното нещо в стрийминг платформата вече втора поредна седмица.

Допълнително с това в TikTok се нароиха милиарди публикации с хаштага #SquidGame, голяма част от които под формата на предизвикателства, пресъздаващи някои от игрите, показани в поредицата.

По всяка метрика на Netflix корейската драма е на крачка от това да стане най-успешния сериал на компанията - както по общ обем на гледаните часове, така и по броя на абонатите, които са изгледали поне 2 минути, обяснява Минюнг Ким, която ръководи творческите дейности на компанията в азиатско-тихоокеанския регион, с изключение на Индия.

"Все още нещата се развиват. Никога не сме виждали нещо да расте толкова бързо и агресивно като Squid Game", допълва още тя, цитирана от Wall Street Journal.

Колкото и странно да звучи, дори самите Netflix не са предполагали, че сериалът ще придобие такъв огромен успех. Американският стрийминг гигант инвестира около 700 милиона долара за корейски филми и телевизионни предавания за периода между 2015 и 2020 г., според данни на компанията.

На практика това шоу, играещо си със социалните неравенства и хорър жанра, е само едно от многото заглавия, които получават зелена светлина от платформата, която така или иначе е известна с това, че е готова да даде пари за почти всякакви идеи.

Това, което впоследствие се оказва сериалът, е перфектният удар за компанията, която в момента е изправена пред тежка конкуренция за зрители на стрийминг пазара.

Хуанг Донг-хюк Снимка: Getty Images
Хуанг Донг-хюк

По-интересното обаче в случая е, че този огромен успех е бил на крачка да бъде подминат и хвърлен в коша за боклук.

Създателят на Squid Game Хуанг Донг-хюк за пръв път преди около 12 години пробва да продаде историята си за игра за оцеляване, в която бедни и отчаяни хора се състезават за огромна сума пари, а загубилите се сблъскват със смъртта. Абсолютно безуспешно.

Неговата кариера започва с филма My Father през 2007 г., а 4 години по-късно излиза и втората му лента Silenced, като и в двата случая той пише сценария и режисира. Въпреки тези два филма името му далеч не е утвърдено, а финансовите проблеми го принуждават, подобно героя му в Squid Game - Сонг Ги-Хун, да живее с майка си и баба си.

В един момент той дори трябва да спре с писането, тъй като липсата на пари го принуждава да продаде лаптопа си за 675 долара, за да се сдобие с пари да плати сметките си.

Междувременно сценарият за сериала му е готов от 2009 г., но всичките опити да го пробута на потенциални инвеститори са посрещнати с твърд отказ.

На тях концепцията за шоуто им изглежда твърде брутална и неправдоподобна, за да се хареса на зрителите. Все пак, който въобще би искал да гледа как бедни хора се състезават до смърт за пари?!

Е, оказва се, че има кой. На фона на сериозното социално разделение в Южна Корея и скандала със "Златните лъжички", при който се разбира, че висши университети са приемали срещу пари децата на богати корейци, Netflix през 2019 г. решава да рискува със сериала на Хуанг.

Междувременно пандемията само усилва това вътрешно разделение сред корейците и изостря различията между бедни и богати. Дори въвеждането на ваксини варира значително в зависимост от това дали една държава е богата, или не, обяснява сценаристът.

"Светът се промени. Всички тези неща направиха историята много реалистична за хората в сравнение с преди десетилетие", коментира още той.

Междувременно мълвата за новия сериал се създава бързо. Още с първия си трейлър шоуто събира над 18 млн. гледания - три пъти повече от трейлърите на Bridgerton и Lupin - другите два сериала на Netflix, с които сега Squid Game се състезава по популярност.

На фона на огромния успех на шоуто в момента Хуанг Донг-хюк вече работи по втория му сезон. Първоначално той беше по-скоро скептичен спрямо идеята, но в скорошно негово интервю пред The Times признава, че работата вече тече, а вторият сезон ще се фокусира повече върху проблемите в полицията.

Фронтмена Снимка: Netflix
Фронтмена

"Докато пишех първи сезон, се замислих за историите, които биха могли да бъдат разказани във втори сезон, ако имам възможността да го направя. Едната от тях ще бъде историята на Фронтмена", коментира той, визирайки маскираният главен антагонист в шоуто.

Така сюжетът в Сезон 2 би се фокусирала върху него и как той, като бивш полицай, попада в "Играта" и как се превръща в неин мениджър.

"Мисля, че проблемът с полицаите не е само в Корея. Виждам го и в световните новини - ако полицията закъснее с действията си, има повече жертви или ситуацията се влошава, защото те не са действали достатъчно бързо. Това беше въпрос, който исках да повдигна. Може би през втори сезон мога да говоря повече за това", обяснява още Хуанг Донг-хюк.

В предишни интервюта той вече обеща да работи в колаборация и с други сценаристи и режисьори, за да постигне максимално добър ефект на посланията си.

Едно е сигурно - от Netflix са готови да приветстват това с надеждата успехът на първия сезон да се повтори.

Само за 2021 г. компанията планира да инвестира около половин милиард долара в корейски продукции при общо 17 млрд. долара инвестиции в неанглоезично съдържание от целия свят - безспорно сигурен знак, че стрийминг платформата ще продължи да разчита много на корейските филми и сериали.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените