Собствениците на iPhone 13 трябва да са още по-внимателни от обикновено със своите смартфони.
Причината е, че дисплеят на новата серия флагмани на Apple е невъзможен за подмяна, без да спре да работи функцията за лицево разпознаване Face ID.
За проблема споделиха няколко влогъри в YouTube, включително и Phone Repair Guru.
В един от последните си клипове той показва как подменя дисплея на iPhone 13 с дисплей от абсолютно същия модел телефон, но с втория дисплей опцията за разпознаване на лицето на потребителя вече не работи.
Нещо повече, с подменен екран смартфонът дори не се опитва да идентифицира лицето на своя притежател и директно дава грешка.
Според Phone Repair Guru при всяка смяна на дисплей, която не се извършва в оторизиран сервиз на Apple, ще се получи същият ефект. При това няма значение дали резервната част е оригинална и произведена от компанията, или е китайска реплика.
Така единствената опция за подмяна на дисплея, без да се изключи FaceID, остава посещението в официален представител на Apple, където поправката конкретно за iPhone 13 струва между 230 и 330 долара.
Най-простото обяснение е, че фирмата се опитва да ограничи евтините ремонти на устройствата си.
Както посочва Phone Repair Guru, това е наистина голям удар по хората, които имат възможностите и знанията и се опитват сами да поправят техниката си, или които предпочитат да се доверят на неоторизирани сервизи за по-малко пари, отколкото взимат официалните представители.
Коментарите под клипа на влогъра са достатъчно показателни за негативната вълна от реакции, която Apple предизвиква. По мнение на потребителите в YouTube компанията е "достигнала върха в анти-ремонт политиките си" и че нарочно прави "мръсни номера" на движението "Поправи си сам".
Собствениците на смартфони, независимо дали са на Apple, или на друг производител, са на мнение, че и в момента е достатъчно трудно сам да се заемеш с подмяна или поправка на някоя част на устройството извън оторизиран сервиз.
Движението, което настоява за "правото на поправка", смята, че напълно нарочно към смартфоните липсват инструкции, а резервните части са все по-голям дефицит.
Представители на Apple обаче подчертават, че всичко е в името на борбата с китайските фалшификати.
Forbes разговаря с Рик Панесар, изпълнителен директор на британската фирма iCorrect - официален представител на компанията за Великобритания. Панесар е категоричен, че Apple се опитва да елиминира китайските производители на евтини реплики на дисплеи, при които качеството е далеч по-ниско, отколкото на оригинала.
"Те искат да спрат подмяната на резервни части с по-некачествени еквиваленти, това е всичко", допълва той.
По негово мнение също така става въпрос за софтуерен, а не за хардуерен проблем, и със следващия ъпдейт на iOS неуредиците ще бъдат изгладени. Панесар освен това припомня, че в близко бъдеще сензорите за лицево разпознаване и пръстов отпечатък ще бъдат вградени в самия дисплей, така че проблеми като този директно ще отпаднат.
Той вярва, че още при серията iPhone 14 начините за защита на телефона ще са далеч по-напреднали и ще са в дисплея, а не под него - нещо, което производителите на смартфони опитват от доста време.
Междувременно iCorrect показват, че е възможно дисплеят да бъде сменен, без да се изключва Face ID функцията.
Както посочват Phone Repair Guru и няколко други влогъри обаче, това далеч не е добра новина, защото твърде прецизното напасване на всички чипове и сензори не е по силите на всеки сервиз. Подобно заключение отново ни връща на тезата, че ако вашият iPhone има нужда от поправка или подмяна на част, то тя със сигурност няма да е евтина.
Остава да разберем дали с новия ъпдейт на iOS проблемът ще се окаже просто неприятен бъг, или ще се окаже, че е напълно целенасочен ход на Apple.