Центърът за градска мобилност към Столична община публикува кратка анимация, с която да обясни как се отварят и затварят вратите на новите автобуси, тролеи и трамваи в София - чрез натискане на копче. Анимацията можете да видите тук.
Публикуваме статус на Красимира Хаджииванова по темата от Facebook:
Специалното копче е обяснено и със специална анимация, белким сичкото софиянец разбе́ре как се отваря вратата. Начи, отсега нататък условията да се влезе НА автобус, са следните (и всичките трябва да са изпълнени!):
1. Идва (щото понякога не идва) автобус, внимателно гледате - особено по-възрастните, дали е нов! На старите автобуси да не земете да натискате разни копчета, че току виж им разтоварите хармониката насред Лъвов мост.
2. Натискате копчето - един да натисне е достатъчно, няма нужда целокупната тълпа да се изреди върху него - то разбира. Не го ритайте, ровчите с отвертка и не плюйте върху него.
3. Вратите се отварят: Първо слизат тези вътре, после се качват тези отвън, не обратното! Това свръхестествено умение още не е усвоено от всички граждани, затова го подчертавам, а и копчето не регулира тоя процес, та ше трябва сами!
4. Вече сте вътре, но все някога трябва да слезете - и този момент ще дойде. Какво да правим? Натискате копчето преди автобусът да наближи спирката. На светофара и преди подлеза не става - това с цел да се избегнат разсъжденията "Мчи то туй копчи ни рабочи!".
Това е! Вълнуващи дни идват за града ни, преятели - едно копче, толкова много емоции!
Единствената промяна, която трябва да се направи, е да се качваме САМО през предната врата и да слизаме САМО през останалите. Всичко друго са някакви абсолютни простотии...
Г-жо/це Игнатова, това се нарича ред, а когато има ред, винаги всичко става по-бързо. Да не би да твърдите, че в час пик хората ще се качават по-бързо като се блъскат и псуват по-всички врати? Тук, където живея, нещата функционират така в цялата страна, а тя е няколко пъти по-голяма и по-уредена от България. Качваш се отпред, купуваш си билет или използваш магнитната си карта и преминаваш нататък. Шофьорът контролира абсолютно всичко, вместо да слуша Сашка Васева. Така няма нужда по автобусите да се движат още 1000 излишни контрольора и да проверяват дали имаш билет, да се бият с хората, а и да им се плаща освен това. А за час пик имат "просто гениална" тактика - вместо един автобус, се движат два. Трябва да си вундеркинд, че да се сетиш...
Чък, някои хора няма как да разберат концепцията за ред. След 25 години демокрация е учудващо, че тия прости правила по автобусите които отдавна работят перфектно по други страни се въвеждат едва сега и в България. Но няма да е лесно, особено като си спомним популярната смешка за шопа -- И сам да съм у рейсо, па че се бутам !
Хахаха, днес попаднах в капана на разяснителната пропаганда и се въртях като луд пред негостоприемния тролей петица. Убу че едно девойче ме съжЕли за явно неградските маниери, та се покатерих и аз да са воза. Интересно че по спирките има реклама на сичко дет да се сетиш, ама едно ъгълче нема да ти сигнализира, че се модернизираме.
Хехе, Емануела, може и така да се е случило То, убу, че и шофера ми даде шанс като позастина малко на спирката, а аз как го нахраних човека...