Бургас е първата община в България, която пуска свои стикери във Viber в чест на Европейския морски ден и бургаската седмица на Европейското председателство.
Началото на масовата размяна на бургаските Viber стикери бе дадено при откриването на хакатон "Цифровият град и аз" в присъствието на комисаря по въпросите на цифровата икономика и цифровото общество Мария Габриел. Това е страхотна новина!
Какво е една истинска община без Viber стикери?! Все едно плаж без пясък, море без гларуси, пържени картофи без сирене, или комисар без Фейсбук.
Вече сме спокойни, че българските градове бавно, но сигурно влизат в XXI-ви век, въпреки че не сме убедени, че Viber е точно там, имайки предвид средната възраст на потребителите му в България.
Но сме сигурни, че 12 -те стикера ще ще улеснят комуникацията между "младите" и техните внуци. Вместо "Бабо, zdr k pri?", вече децата ще могат направо да оферират - "Цаца+бира" - само с една лепенка.
Пропуск в бургаските стикери е, че няма нито една татуирана "батка" в анцуг с три бели ленти, но най-доброто предстои, надяваме се.
След Бургас, редно е някои други големи български градове също да се сдобият с поне по един свой стикер.
За столицата вариантите са два. Единият е стикер "В ремонт", придружен от пиктограма на купчина павета с подпряна на тях лопата. Така ще се ознаменува прочутият ремонт на "Донудуков", който най-накрая свърши, но сигурни сме скоро отново ще предстои. Защото както е известно "няма кой да ги реди вече тия павета", но ние си ги искаме.
И точно както бургазлии си имат "Back to Burgas", софиянци ще си имат "Welcome to Sofia", но, моля ви, не обувайте високи токчета.
Втора идея е надписът "Идвааааам!" на фона на Студентски град. Това е най-големият курорт в Западна България, а защо не и на целите Западни Балкани.
Също така, щом бургазлии си имат стикер "Въй!" с чайка, пловдивчани веднага следва да резервират правата за "Майна!". Пловдивското възклицание може да изразява широк кръг от емоции - от радост от неочаквана среща, през учудване, до искрено възмущение. Една дума, толкова много значения.
Варненци да кандидатстват за "стирка", "лимка" и "Ко ши прайм ся?".
В Русе също има интелектуална собственост, която трябват да бъде дигитализирана - казва се "търла". Думата "търлъ/а" е перфектният избор за русенския потребител на Viber, защото само там ще се разберат за какво иде реч.
Емблематичният Перник също има какво да даде.
Градът на Миньору едва ли ще затрудни художниците - трябва му само пиктограма на VW Golf с кръстосани винкели под него. И пиратският флаг едно време е служил за предупреждение, а не за украса...
Не на последно място е Стара Загора. Градът е известен с поетите си, с липите, с фолк-певиците, с правите улици, но нищо от това не е подходящо за стикер в социална мрежа. Вместо това на чисто бял фон с яркозелени букви трябва да пише "Само Бироя".
Името на местния футболен отбор, казано точно по този начин, обикновено докарва мощни вълни на локален патриотизъм и късане на фланелки. Освен това е едно от малкото собствени имена, които се членуват - "Бироята".
Разбира се, целият гореописан проект ще бъде осъществен чрез обществена поръчка за шестцифрена сума.
Ще бъдат наети най-добрите млади IT специалисти в бранша. България на три милиона и три вайбъра! Много сме, силни сме, дигитални сме.
За дизайна ще се наеме скромен екип от 50 млади дизайнери, художници, аниматори и инфлуенсъри. Зала "Джон Атанасов" в Техпарк бива отцепена, докато стикерите не видят бял свят и смартфон.
Останалото ще е въпрос на умения по диалектология, география и добър мобилен интернет...