Facebook разкри нова платформа за съобщения, която може да измести на заден план едно от първите приложения на интернет - имейлите.
В понеделник изпълнителният директор на Социалната мрежа Марк Зукърбърг представя официално мейл услугата. Той обяви, че адресите на потребителите ще имат разширение "facebook.com", по подобие на популярните пощи Google и Yahoo.
Той добави, че независимо, че в момента около 350 милиона от половин милиард потребители на Facebook активно изпращат и получават съобщения през сайта, не електронната поща е модерният начин за общуване. Според Зукърбърг по-перспективно е пускането на SMS и текстови съобщения през мобилна комуникация отколкото през имейли.
Зукърбърг заяви, че имейлите вече отстъпват на заден план в епохата на текстовите и мигновените съобщения. Имейлите все още са водеща форма на общуване за по-възрастните хора, но последните проучвания показват, че това не се отнася за младежите.
Основателят на Facebook е на ясно, че повечето хора няма да се откажат веднага от изпращането на електронни писма и в този смисъл ще имат нужда от една интегрирана, кръстосана платформа за комуникация и точно това ще предложи ръководената от него компания.
В момента през Facebook ежедневно се изпращат към 4 млрд. съобщения.
Зукърбърг съобщи, че новата платформа за съобщения ще има редица допълнителни функции, включително две пощенски кутии - една за съобщения от приятели на потребителя и неговите контакти в социалната мрежа и втора - за други мейли.