Екипи от ИСУЛ и Пирогов ще бъдат командировани, за да помагат в Спешна помощ в София на хонорар, а на територията на Столична община трябва да има между 15 и 20 екипа за неотложна помощ. Това стана ясно от думите на министъра на здравеопазването Таня Андреева по време на брифинг.
Ще се търси съдействие и от Столична община. Според Андреева, ако Общината се включи, може да има и много повече екипи. Тя посочи, че София има няколко филиала на Спешна помощ, на които също може да има стоянки, от които да тръгват линейки.
Тя посочи още, че в част от ДКЦ (Диагностично-консултативните центрове) има кабинети за неотложна помощ, но те не работят.
„Колегите от Спешна помощ са прави - те поемат цялата дейност след 19.00 часа. Това за мен беше новост. Очевидно системата се разпада на много нива. Не сме загубили всичко възможно. Процесът от създаване на идеята до гласуване в парламента е доста по-дълъг, отколкото на нас ни се иска", каза Андреева.
От думите й стана ясно, че в министерството не знаят колко са заплатите, колко линейки работят, който души са на щат. При проверка се оказва, че има служители, които не работят.„Поеха като ангажимент при 7000 щата в спешната помощ, незаетите са 400. Една четвърт са в София. За мен е необяснимо, че в столицата има толкова незаети места. В страната има центрове, в които няма нито едно свободно място", каза Андреева
Тя посочи, че увеличаването на заплатите в сектора не е решение само на министъра, а се взима в рамките на бюджетната година.
„Това, което касае цялата страна е нормативната уредба. Ще отговарям само за собствените си грехове. До края на юни ще бъде разгледана цялата нормативна уредба, заедно с колегите от Български лекарски съюз, за да видим какви промени трябва да бъдат направени", посочи Андреева.
За временно изпълняващ длъжността директор на Центъра за спешна помощ, тя назначи досегашния заместник-директор д-р Александър Златанов. Заради проблемите в Спешна помощ беше уволнен досегашният шеф д-р Георги Гелев.