Ниските и пълни пътни полицаи в Ханой вече няма да патрулират и ще бъдат преназначени на служба в офис, предаде ДПА, цитирана от БГНЕС.
Целта е да бъде изчистен общественият имидж на пътната полиция, в която няма да имат място служители с бирени коремчета или твърде ниски, обяснява ръководителят на службата полковник Дао Вин Тханг. Той обаче не посочва какви ще бъдат ограниченията за тегло и ръст.
Тханг допълва, че пътните полицаи ще трябва освен това да работят "пред погледа на обществото", когато патрулират и издават глоби, вместо да се крият зад ъгли и дървета.
Инициативата е подета, след като началникът на полицията в Ханой разпореди през декември миналата година имиджът на пътните патрули да бъде изчистен, за да се възстанови общественото доверие.
Служителите на пътна полиция във Виетнам имат репутация на агресивни и корумпирани.
В подобна инициатива през 2011 г. министерството на обществената сигурност забрани на патрулиращите полицаи да носят слънчеви очила.
Освен това те вече не могат да се разсейват с четене и да водят лични телефонни разговори, докато са на пост.
Мерки вземат и на Острова
От септември тази година британските полицаи ще трябва да полагат изпит - бягане с минимална скорост от 8.8 км в час за три минути и 35 секунди.
Онези, които три пъти се провалят, ще бъдат дисциплинарно наказани и заплатата им може да бъде намалена с 8%, т.е да стане 3000 британски лири. До 2018 г. тестовете ще станат по-трудни с допълнителни изпитания като катерене по стени.
Изискванията са залегнали в доклад на правителството от март м.г., според който половината от лондонските полицаи са с наднормено тегло, а една пета от тях са затлъстели.
Документът съдържа редица предложения за реформи, които се отнасят до условията на труд и заплатите на полицаите в контекста на съкращаване на държавните разходи.
Обществеността ще се изненада да научи, че след като минат изпит за физическа годност при постъпването си в полицията, служителите, с изключение на военизираните отдели, не полагат никакъв изпит за 25-30 години кариера, коментира авторът на доклада Том Уинсър.
В българската полиция пък, дори и да се провалят на тестовете за ОФП (обща физическа подготовка), няма никакви последствия за полицаите.