Новото лого, което ще рекламира България като привлекателна туристическа дестинация, е поредният пример за прибързано и задъхано харчене на средства от правителството по най-неподходящия начин - 1.4 милиона лева чрез Оперативна програма "Регионално развитие". Това заяви художникът Людмил Веселинов - член на националното ръководство на партия "Движение България на гражданите".
Не е необходимо да си специалист, за да установиш, че от него прозират невежество и некомпетентност, определи докторът по изкуствознание и изобразително изкуство.
Слоганът "Открий и сподели" всъщност иронично осветлява поредния скандал, свързан с управляващите, смята художникът, автор на запазени знаци, марки и графичния дизайн на много книги.
Без да се обсъжда задълбочено художествената стойност на логото, на пръв поглед се забелязва хаотична композиция и демодирано излъчване и всичко това платено прескъпо.
Какъв продукт за рекламиране на България може да бъде този графичен знак, който вече е в полето на скандалните подигравки, пита специалистът.
България има чудесна графична школа с изтъкнати специалисти дизайнери, професори в Художествената академия и практици в тази специфична материя, изтъкна той.
За него обаче е изненадващо, че в авторския колектив, разработвал логото, не присъства никой от тези уважавани специалисти.
Веселинов определи новия продукт като провал във визуалната идентичност на България, какъвто отдавна не се е случвал, и посочи, че ако не друго, то е можело да се почерпи опит от други европейски държави.
По думите му това харчене на средства е логична стъпка след бруталната реставрация на паметника на " Цар Освободител", която той определи като шлосерски ремонт, извършен по най-некомпетентния, но в същото време неоправдано скъп начин