Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Нова срамотия с логото

Investor.bg разкри поредната срамотия с нашето лого, което прекалено много прилича на това на Киргизстан. Разликата е, че за нашето са платени 1.4 милиона лева, а за другото 543 евро Снимка: Investor.bg
Investor.bg разкри поредната срамотия с нашето лого, което прекалено много прилича на това на Киргизстан. Разликата е, че за нашето са платени 1.4 милиона лева, а за другото 543 евро

Investor.bg разкри нова срамотия с логото, което би трябвало да ни популяризира като туристически бранд, но стана извор единствено на скандали с появата си. Сегашният идва покрай невъобразимата прилика на нашето лого с това на Киргизстан. Толкова голяма, че е по-скоро stolen from, отколкото inspired by.

За него и неизвестно как създадения бранд са платени 1.4 милиона лева по ОП "Регионално развитие", а обществената поръчка за спечелването им беше обявена и спечелена в рамките на 1 месец от консорциума "Обединение за бранд България", в който влизат слабо познати имена.

Онлайн изданието е попаднало на аналогично графично изображение на емблемата на туризма на Киргизстан. Логото на туристическия продукт на азиатската държава е било представено официално през септември 2012 г. - само 4 месеца преди представянето на родния ни бранд, чиято изработка беше именно в периода август-ноември м.г.

Според информацията, която откриваме на сайта www. time.kg, идеята е изображението да вплита основните за Киргизстан усещания и мотиви, които са изключително сходни до родния логотип - слънце, планини, море, пясък и други.

Освен това изпълнителят на проекта за бранд "Киргизстан" също е направил няколко подлога, които да отразяват различните видове туризъм в страната, подобно на идеята на МИЕТ, която трябваше да бъде уникална по рода си.

Самото изграждане на Киргизстанската емблема на туризма е струвала на правителството 543 евро.

"Не мога да бъда художник, ако подкрепя този кич с новото лого на България. Това лого е просто примитивно. То е обида за държавата". Това беше оценката на министъра на културата Вежди Рашидов за странното изображение. Ние имаме толкова уникални паметници и да пусне лого, което прилича на панагюрски яйца със салата е срамота, добави той.

Вместо проверка на това за какво са били похарчените парите обаче, в момента Министерството на икономиката, енергетиката и туризма, което е възложител и е избрало консорциума, ще възложи някаква доработка на кичозното изпълнение с цел то да бъде ремонтирано.

Не е ясно дали за това отново ще бъдат платени някакви пари.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените