Ед Шийрън и Charli XCX са сред изпълнителите, които ще снимат ексклузивни видеоклипове за второто онлайн издание на музикалните награди на YouTube.
YouTube си партнират с Vice Media, за да заснемат нови клипове за 15 изпълнители, които ще бъдат публикувани едновременно на сайта на 23 март.
Vice ще съберат изпълнителите - сред които са още Мартин Гарикс, Макс Шнайдер, Меган Никол, Cahoots, Migos и Nicky Jam - с режисьори на видеоклипове, като заснетият материал ще бъде качен в канала на музикалните награди.
Някои от изпълнителите са и в списъка с 50 музиканти, които ще получат отличия от YouTube. Наградите ще отидат при изпълнители с най-голям ръст на гледаемостта, с най-много абонати и/или взаимодействие с феновете през последните шест месеца.
Сред звездите, които ще получат награди, са Бионсе, Тейлър Суифт, One Direction и Кейти Пери, заедно с изгряващи изпълнители като FKA Twigs, Джордж Езра, Меган Трейнър и звезди като Линдзи Стърлинг и Pentatonix, чийто успех започва от YouTube.
Събитието е част от нарастващите амбиции на YouTube да се наложи като сериозен играч на музикалния пазар. В тази връзка идва и стартирането на YouTube Music Key, безплатна или абонаментна музикална услуга, която конкурира Spotify и други клиенти за онлайн-стрийминг на музика.
"Тези изпълнители доказват, че YouTube е не само място за публикуване на нова музика, която да достигне до фенове от цял свят, но и място, където изпълнителите и феновете изграждат реална връзка", пише Ешан Понадурай от YouTube в блог-анонс за наградите за 2015.
Четири от десетте най-популярни YouTube канали по брой гледания през 2014 г. са музикални профили - Кейти Пери, Шакира, Spinnin' Records и Енрике Иглесиас - а каналът на Тейлър Суифт бе третият по популярност в YouTube през януари 2015 г. с 361.3 млн. гледания за един месец.
YouTube обаче са подложени на критика от страна на музикалния бранш.
Точно преди премиерата на Music Key, компанията предизвика бурна реакция от много независими лейбъли заради условията на договорите, които предлагаше - в това число обвинения от страна на профсъюза WIN, че YouTube заплашва да блокира каналите на лейбълите, ако те не се съгласят да подпишат договори с Music Key.
В крайна сметка YouTube сключи споразумение с независимата агенция Merlin, но през януари 2015 г. компанията отново стана обект на критики от Зои Кийтинг, която твърди, че са й предложили същия договор и са заплашили да блокират канала й.
Затова не е изненадващо, че музикалните награди на YouTube ще се концентрират върху по-положителните аспекти на връзките с музикантите - като потенциала на платформата за пробив на нови звезди.
Фактът, че това издание ще е изцяло и само онлайн, го отличава от първите награди през 2013, които бяха под формата на сюрреалистично 90-минутно шоу на живо от Ню Йорк, режисирано от Спайк Джоунс.
Сред най-добрите изпълнения по време на церемонията бяха Crystallize на Линдзи Стърлинг и Afterlife на Arcade Fire, които изглеждаха като музикални клипове на живо, отколкото като традиционни концертни изпълнения.
Партньорството с Vice за 15-те ексклузивни видеоклипове за събитието си за 2015 показва, че YouTube опитват да запазят най-доброто от предишното издание, като същевременно съкратят сцените, които объркваха аудиторията преди две години.