Преди около 50 години - през 1967-ма - производителят на цигари Tiparillo пуска рекламна кампания с поразителен ефект над мъжете. Жени с успешни и "сложни" кариери - като морски биолог, технолог в лаборатория и библиотекарка - са нарисувани голи или полу-голи, като най-пикантните им части са скрити по някакъв начин, а една мъжка ръка им предлага цигара.
Както коментират от сайта Dangerous Minds, от където припомнят тази кампания, винаги когато рекламата разчита на максимата "сексът продава", често това е придружено от сериозна доза сексизъм.
Всъщност рекламите са таргетирани основно към мъжете, въпреки сериозните опити на рекламните агенции през 50-те и 60-те години на 20 век да накарат жените да пропушат, за да разширят таргета на продажбите си.
Тази серия реклами намира място основно по страниците на мъжките списания - като Playboy, например.
Надписите, текста под снимките и цялостното послание в рекламите издава тежко подценяване на качествата на жените като професионалистки, за сметка на тяхното положение като биологични жени.
Самият въпрос "Трябва ли един джентълмен да предложи цигара на (една толкова интелигентна, самостоятелна жена като - бел.ред) морски биолог" съдържа в себе си съмнението, че образованите жени не са вече достойни за джентълменско отношение.
Освен ако не са голи. А те са.
Вижте рекламите в галерията