На два пъти през последната година върху първите страници на таблоидите се появиха снимки на една толкова обикновена възрастна и пълничка госпожа, че и за най-големите ѝ фенове беше трудно да повярват, че това е същата сладка блондинка от 90-те години на миналия век.
На 59 години Бриджит Фонда е неузнаваема. Посивяла коса, доста натрупани килограми, размъкната фланела и широк, удобен панталон.
Сякаш се подготвя за филмова роля, където ще играе скучна американска майка и баба от предградията. Но е точно обратното - това са реалните ѝ образ и живот сега. Актрисата като че ли е една от малкото, които наистина са напуснали Холивуд завинаги и изцяло, и успяват да се отдадат на тихите удоволствия на цивилния живот.
Наскоро Фонда беше заснета от папарак на летището в Лос Анджелис, който успя да я попита дали не смята да се върне в киното.
"Не, прекалено хубаво е да си обикновен човек", отговори тя във видеото, публикувано в "Дейли Мейл", и отново потъна в цивилния си живот на обикновена майка и съпруга. Това беше първият път, в който звездата проговори публично (доколкото да те заговори папарак може да се нарече така) от цели 20 години.
Бриждит Фонда, обещаващата дъщеря на Питър Фонда, внучка на Хенри Фонда и племенница на Джейн Фонда, прекрати изключително успешната си актьорска си кариера през 2002 г. Звучи невероятно, но тя не се е появявала публично от 2009 г., когато беше забелязана премиерата на "Гадни копилета" на Куентин Тарантино.
След това потъна в забрава за дълги години - докато в последните месеци беше засечена да пазарува в Лос Анджелис. Видът ѝ беше толкова шокиращ и съответно интересен за публиката, че явно папараците сега са си поставили за цел да я преследват за още и още.
Тя очевидно иска обратното - да бъде оставена на мира, и да живее спокойно и анонимно в ранчото в Санта Барбара, заедно със съпруга си - музикантът Дани Елфман, и синът им Оливър, който в момента е на 18 години.
Това може би беше и причината Бриджит Фонда да се оттегли от светлините на прожекторите - семейството. Или поне една от основните.
Родената през 1964 г. дъщеря на Питър Фонда очаквано прави дебюта си в киното на 5-годишна възраст и то в лента с култов статут - "Волният ездач" (Easy Rider) с татко Фонда и Денис Хопър. На 18 отново се снима в роля без реплики, а за пръв път е забелязана през 1987 г. с ролята в "Ариа".
Пробивът идва през 1990-а - с ролята на журналист в третата част на "Кръстникът". Следват "Неомъжена бяла жена", "Любовни квартири", римейкът на "Никита" - Point of No Return, и "Джаки Браун" на Тарантино.
Фонда показва, че може да играе във всичко - трилъри, драма, комедия, блокбъстъри и по-камерни, независими продукции.
През 90-те Бриджит Фонда започва да достига статута на звезди от това време като Джулия Робъртс и Мег Райън, очакванията към нея растат и съвсем естествено следва спад - в края на десетилетието кариерата на актрисата влиза в застой.
От 1987 до 1998 г. обаче тя снима по 3-4 филма годишно и работи на високи обороти непрекъснато, а в края на този период идва и грандиозен провал - черната фентъзи комедия "Маймунджилъци", скъп и негледаем боксофис неуспех.
Заради киното Фонда отказва дълго време на телевизионните продуценти, включително и главната роля в сериала "Али Макбийл" и никой не знае дали днес нещата нямаше да изглеждат по различен начин, ако изборът ѝ тогава беше друг.
Вероятно не - последната роля на Бриджит все пак е в телевизионен филм - "Снежната кралица" от 2002 г. След това, без да дава обяснения, Фонда просто изчезва.
Макар че актрисата никога не е обяснявала защо напуска Холивуд, няколко събития от това време дават евентуалния отговор.
Смята се, че тя решава да се посвети на семейния живот с композитора Дани Елфман, известен с музиката към редица филми и сериали, включително "Батман", "Отчаяни съпруги" и "Семейство Симпсън". Двамата се женят през 2003 г., като музикантът има деца и от предишна връзка, а Бриджит ражда и сина им Оливър през 2005 г.
Вероятно огромна роля за оттеглянето ѝ има и жестоката катастрофа, която Фонда преживява през 2003 г. По време на проливен дъжд колата ѝ изскача от магистралата и се преобръща няколко пъти. Бриджит оцелява като по чудо и единствените ѝ по-сериозни травми са два пукнати прешлена на гръбначния стълб.
Макар да спира да се снима, в първите години след оттеглянето си тя все пак се появява спорадично по премиери и официални събития. В края на първото десетилетие на века изчезва напълно.
Може би желанието да се отдаде на живота на обикновените хора, да постави семейството в центъра и да отгледа сина си са основната мотивация за Фонда. Но може би има и нещо друго.
През 2002 г., когато за последно се снима, Фонда е близо до 40-те си години, а по това време Холивуд не обещава много за актриси на тази възраст, да не говорим за тези от прочути семейства, от които се очаква в пъти повече.
В семейство Фонда има "Оскар"-и - на дядо ѝ Хенри и леля ѝ Джейн, а Бриджит има само номинации за "Златен Глобус" и "Еми", а напрежението от това коя е фамилията ѝ със сигурност е изиграло роля.
През 1993 г., когато е на върха на славата, Фонда казва пред Movieline: "Чудя се какво задоволство щях да изпитвам от това, което съм постигнала, ако не бях част от семейство, което е направило толкова много; чудя се какво е чувството да знаеш, че си постигнал всичко изцяло със собствени усилия".
"Дали нямаше да съм повече в мир със себе си, ако можех да съм сигурна, че съм постигнала всичко сама, вместо винаги да се чудя колко пъти името ми е дало предимство", призна тогава Бриджит Фонда.
Днес тя вероятно е постигнала този мир. И е редно да бъде оставена да живее в него.