Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Продуцентът, за когото Холивуд е готов да даде мило и драго

Всеки иска Джей Джей Ейбрамс и неговите идеи за себе си Снимка: Getty Images
Всеки иска Джей Джей Ейбрамс и неговите идеи за себе си

Джей Джей Ейбрамс все повече доказва, че е истинското "дете-чудо" на Холивуд. Той успя да сформира около себе си огромна филмова империя, която стои зад някои от най-успешните проекти през последните години и на големия, и на малкия екран.

Сега режисьорът и продуцент и неговата компания Bad Robot се оказаха в центъра на ожесточено наддаване.

Почти всяко филмово студио иска за постоянно при себе си талант като Ейбрамс. В това число влизат някои от най-едрите риби в бизнеса, сред които Disney, Warner Bros., Universal, Netflix и Apple. Залозите скачат и защото времето играе ключова роля в борбата под чия "шапка" ще премине Ейбрамс. Тази година изтича договорът му с Warner, с които Bad Robot създадоха редица телевизионни продукции - "11.22.63", "Person of Interest" и други.

Догодина изтича и договорът с Paramount, където ситуацията е още по-деликатна. От една страна Ейбрамс успя да възроди франчайзи, за които всички вярваха, че вече нямат никакъв шанс - "Мисията невъзможна" и "Star Trek". Съвместната работа между него и Том Круз се оказа успешна в момент, в който всички бяха на мнение, че героят Итън Хънт е напълно изчерпан.

Но от друга страна от Paramount смятат, че ако Ейбрамс не беше толкова ангажиран по проекти на техни преки конкуренти, нямаше да се стигне до неуспехи като "The Cloverfield Paradox". Филмът беше рекламиран в идеален момент - в полувремето на Супербоул, когато милиони зрители са пред малкия екран, а веднага след края на играта беше пуснат по Netflix. Нито публиката, нито критиката спестиха негативното си мнение, а ако филмът беше тръгнал по кината - провалът щеше да е още по-шумен.

В момента Ейбрамс работи по "Междузвездни войни: Епизод IX", който трябва да е по кината на 20 декември тази година.

Но очевидно иска да консолидира телевизионната и филмовата си работа и зад Bad Robot да стои само едно филмово студио, вместо едновременно да работи с няколко от най-големите имена в бранша. Ясно е, че почти всеки в Холивуд мечтае да сложи окончателно ръка над продукциите на Ейбрамс. В крайна сметка на него се гледа като на филмовия еквивалент на хипер талантлив спортист - може всичко, струва скъпо, но и всеки го иска в отбора си.

Освен това студията са наясно с амбициите на Ейбрамс, които вече се простират отвъд продуцирането и режисирането. Той иска да установи трайно културно присъствие, което не се ограничава само на екрана, а включва в себе си серии от брандирани стоки и дори тематични увеселителни паркове.

За целта Ейбрамс има перфектен пример в лицето на Стивън Спилбърг, който успешно монетизира успеха на филми като "Челюсти", "Джурасик Парк" и "Извънземното" и ги превърна в масивни франчайзи.

Ако се мисли в тази насока, най-логичният избор за Ейбрамс и Bad Robot е да преминат под "шапката" на Disney.

Компанията има изключително широко международно покритие от телевизионни канали, изградена стабилна фен-база и, не на последно място, опит в създаването на успешни тематични паркове, посветени на любимите герои. А и Ейбрамс вече има силни връзки с Disney.

Той е близък приятел с Робърт Айгър - главният изпълнителен директор на студиото. След боксофис успеха на "Междузвездни войни: Силата се пробужда" беше логична стъпка Джей Джей да се заеме и с "Епизод IX". Тоест в Disney има не едно и две неща, които могат да го привлекат за постоянно в компанията.

Сред другите играчи в наддаването за Bad Robot са Warner Bros., Apple и Netflix. Първите две могат да привлекат Ейбрамс с апетитна многомилионна оферта. Apple не крие амбициите си тепърва да завзема развлекателната индустрия със собствени продукции, а мрежата на Netflix завзема все повече жанрове и територии.

Ако обаче Ейбрамс държи на идеите си за фен-магазини и увеселителни паркове, едва ли ще предпочете точно тях.

В портфолиото си като продуцент той има проекти като "Западен свят", "Мисията невъзможна: Разпад" и "Изгубени" - все продукции, които могат да дадат успешно начало на франчайзи, в които влизат стоки, сувенири и тематични развлечения. Докато студията се затрудняват да са в крак с времето и с желанията на феновете си, изглежда Ейбрамс знае точно как да извлече всеки цент от интелектуалната си собственост.

Той е пределно наясно с високата си цена и тази на Bad Robot, която според слуховете може да достигне до половин милиард долара и нагоре. А в несигурните времена на Холивуд Ейбрамс изглежда едно от най-стабилните и устойчиви явления.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените