Пародията е филмов жанр, който в последно време загуби голяма част от очарованието си заради недотам сполучливите си представители. Също не особено успешно пародията се използва и при маркетинга на някои нови филми, а не само при създаването им.
Постерите-пародии отдавна са спрели да са занимание единствено на фенове с базови Photoshop умения и свободно време. Те са се превърнали и в начин да се привлече внимание към даден нов филм.
Така най-безцеремонно се копират постерите на успешни продукции от близкото и не толкова близко минало, дори когато новият филм няма общо с този, с който се шегува / от който краде.
Понякога идеята е по-скоро благородна - да се отдаде почит на стар филм, който е вдъхновил по някакъв начин новия или е ярък представител на жанра си. Невинаги обаче това води до добри реакции сред феновете на оригинала. Такъв беше случаят с ретро постерите за последния филм на Стивън Спилбърг "Играч първи, приготви се", вдъхновени от класики от '80-те и '90-те.
В други случаи сходството във визията на постера е напълно обяснимо - става дума за постери на филми-пародии и приликата е умишлено търсена, за да могат дори най-тъпите зрители да разберат, че филм с името "Vampires Suck" е пародия на "Здрач".
Има ги случаите, в които даден филм, най-често анимационен, може да няма нищо общо с популярно кино-заглавие, но пародира постера му, с което вероятно се цели привличането на зрителско внимание. Най-често обаче подобни опити не са сполучливи - зле скалъпени колажи карат графични дизайнери да блъскат глави в бюрата си, чудейки се как някой може да е платил за това.
И някъде там е "Deadpool" и маркетинговите гении зад него, които дори когато пародират постера на даден филм, го правят със стил, възползвайки се от абсурдната концепция на устатия герой.
В галерията ни можете да видите примери за подобни постери, вдъхновени или пародиращи плакатите на популярни продукции.