10 души в неизвестност след удар на танкер и разрушител

Десет американски военни са в неизвестност след катастрофа между разрушител на Военноморските сили на САЩ и петролен танкер край Сингапур. Петима други са ранени при сблъсъка между двата кораба.

Инцидентът се е случил късно в нощта между неделя и понеделник, когато американският военен кораб "Адм. Джон С. Маккейн" е навлизал във водите на пристанище Сингапур. Катастрофата е станала край един от най-натоварените плавателни маршрути в света, пролива Малака.

Разрушителят е претърпял пробиви в няколко отделения вследствие на удара в задната дясна част на корпуса. В момента се изтегля на собствен ход към пристанището.

"Джон С. Маккейн" (носещ името на дядото на сенатора от Аризона Джон Маккейн) е снабден с противоракетната система Aegis, която би могла да се използва за защита срещу евентуален ракетен обстрел от Северна Корея.

Това е четвъртият подобен инцидент с кораби на американските военноморски сили в региона на Азия за последната година.

Все още няма информация за причините за инцидента.

 

#15 Оби Уан 23.08.2017 в 09:46:29

TheRock | 22.08.201721:03 Защо ли радарчето на танкера не е "видяло" разрушителя ................. Главок, тук въпросът е защо разрушителя не е "видял" танкера и не се е "мръднал", а се е оставил да го нахендрят, ама от къде акъл... Точен беше примера по-долу - все едно валяк да блъсне мотор. Относно теориите за провокации - 10 американци липсват! Едва ли ще се стигне чак до там. Ако е провокация ще стане по-тактично - дето се вика ще минат само с огънат калник и задна броня за боядисване

#17 deaf 23.08.2017 в 11:18:21

Както се знае при повече от два случая вече не става дума за случайност,а за система. Та ще видим... Един факт. България е първата страна от Варшавският договор,която започва да произвежда Кока-Кола! В завод в Благоевград. И коли "Булгар-рено". С помощта на французите. Но Москва решава да "свие сърмите" на Тодор Живков и (твърде вероятно) го прави,като убива дъщеря му Людмила...

#19 explorer 23.08.2017 в 15:06:48

Като човек с капитанска правоспособност бих искал да заявя, че шансът неподготвен човек да избегнал сблъсък на вода в оживен морски път, клони към нула. Още повече през нощта. След като се запознах с някои коментари считам, че именно липсата на опит и на двата екипажа е довела до сблъсъка. Професионализма става все по-дефицитен. Слушах коментар, че във ВМС на САЩ графика за подготовка на офицери е значително съкратен, отделно броят на вахтените такива е намален. Та колкото са подготвени нашите пилоти, толкова са подготвени и техните моряци. Освен това има предоверяване на електрониката, според мен. Аз съм учил да се проверява всичко "на ръка". Може да имаш двойно и тройно подсигурени системи, но нищо не заменя рутинната проверка и инстинктите на опитния професионалист, особено в морето. И ако искате да се посмеете, потърсете "ships collisions", за да видите как опитни хора управляват плавателни съдове с водоизместване от десетки и стотици хиляди тона, както перничанин кара голф 3-ка.

#22 follow_the_cash_flow 23.08.2017 в 18:45:38

Абе руснаците са виновни. Покварили са американците и са ги вкарали в морално разложение. Да видиш, пиян американец от най-скъпа техника разбира ли, радар познава ли...

#25 follow_the_cash_flow 23.08.2017 в 23:23:40

Те са скрити, стелт, и са направо дематериализирани. Не подлежат на физически контакт.. Както и да е, майтапа настрана, ама такива неща като вахта, дежурна смяна, бодърстваща смяна, няма такива работи. Пуснали са автопилота, и кой спи, кой праска белот... Никой нищо не гледа, няма дежурни.

#27 follow_the_cash_flow 23.08.2017 в 23:58:24

Е не че злорадствам но щом са го предупредили... Да не е било като оня майтап, за самолетонасача с ескорта, дето говори по радиото с испанския фар... И настояват да се мръдне..

#30 follow_the_cash_flow 24.08.2017 в 16:23:38

Абе не е за злорадстване, ама някой се осрал яко и не си е гледал работата. И то не само един човек. Теория на конспирацията за инсцениран инцидент не ми се вярва. Имам предвид, че екипажа на удареният кораб, по никакъв начин не е освободен от отговорност да следи обстановката, да има дежурства и да взима адекватни решения във всеки един момент.

#31 explorer 24.08.2017 в 21:26:27

@Mapkom, един пример какви ги вършат хора с правоспособност за неограничен тонаж и регион на плаване: https://youtu.be/7ocTTkHqQcg

Новините

Най-четените