Едно от най-големите американски издания - Wall Street Journal - ще премахне някои рубрики в печатното си издание и ще съкрати част от служителите си по финансови съображения. Това се посочва в служебен имейл, разпратен до работещите в медията от главния редактор Джерард Бейкър. От 14 ноември изданието ще излиза в нов формат заради спада на рекламните приходи в печатните издания.
Вестникът ще съдържа по-малко страници, с по-малко пространство за изкуство, култура и новини от Ню Йорк.
„Всички вестници се сблъскват със структурни промени и трябва да преминем към създаване на печатно издание, което може да стои на стабилна финансова основа в обозримо бъдеще, докато дигиталните ни хоризонти продължават да се разширяват", пише Бейкър в съобщението.
Той допълва, че "за съжаление това ще доведе до съкращаването на някои длъжности".
Бейкър казва, че измененията не се дължат само на приспособяване към сферата на рекламния бизнес, но и на желанието да се предостави на читателите по-удобна за възприемане версия на вестника. В една рубрика ще бъдат обединени разделите, посветени на бизнес, технологии, финанси и инвестиции. Ще бъдат обединени и секциите за изкуство и развлечения.
По оценка на канадската медийна мониторингова компания "МедияМайзър" Wall Street Journal е вторият най-голям вестник в САЩ по ежедневен тираж. През януари изданието е имало 2,2 милиона абонати по света.