Моментът на "жената-дете" настъпи.
Тя е все по-известна и силна порода попкултурна жена, която вместо да старее, изглежда се подмладява. Тя е нещо като женската версия на "мъжете-момчета", които участват във филмите на Джъд Апатоу. Тя по-скоро би предпочела да отиде на кино с приятелки и да гледа "Игрите на глада", вместо по-ориентирания към нейната възрастова група "Очаквай неочакваното".
Жените-деца обичат новите момичешки телевизионни сериали, а техните модни гурута са звезди, които често се обличат, сякаш са малко по-млади, отколкото всъщност са: Зоуи Дешанел, Кейти Пери и Ники Минаж. От лакирането на ноктите си в искрящ и пъстър лак до четенето на всеки нов еротичен бестселър, тези жени изглежда повторно изживяват тийнейджърските си години без капка угризение.
Неохотата на съвременното поколение жени да излязат от тийн-възрастта
Социалните мрежи значително улесняват жената-дете да открие съмишленици, които като нея харесват Hello Kitty и рокли на точки с панделки, особено пък ако се чувства самотна като необвързано момиче.
На нея не й се налага да ходи до някой голям музикален магазин (ако въобще те все още съществуват), за да си купи новия албум на Кейти Пери. Тя може просто да си го изтегли и да блогне за любимите си песни от него в HelloGiggles - нов популярен уебсайт, посветен на всичко, свързано с тийн културата.
Жената-дете е онзи тип жена, който приоритизира женските си приятелства, сякаш все още се намира в гимназиална компания, публикувайки снимки от "женските партита с момичетата" или пиянските ваканции на морето във Facebook, докато нейните наборки качват със същата настървеност сватбени снимки или снимки на бебетата си.
Тя наистина вярва, че жените трябва да се подкрепят и винаги е готова да помогне на приятелките си да започнат нов бизнес, да се срещнат с някой хубав мъж или просто да изберат подходяща рокля за някое голямо събитие. Конкуренцията между жените на работното място за нея е пълна отживелица.
"Жените-деца" все повече се ориентират към създаването на едно общо пространство - и колкото по-топло и пухкаво е то, толкова по-добре.
Жената-дете вероятно ще се омъжи по-късно от приетата за средна за сключване на брак възраст в национален мащаб. Все по-големият напредък в преодоляването на безплодието (като например замразяването на яйцеклетки) дарява тези жени с още по-голямо самочувствие, че могат да родят в по-напреднала възраст и по този начин да удължат младежките си години с още малко.
Може би "жените-деца" се страхуват да пораснат
в един все по-несигурен свят, или просто разполагат с по-добри умения за оцеляване.
"Жените-деца" обаче със сигурност си прекарват времето много по-добре, отколкото връстничките им, които вече се борят да постигнат баланса между майчинство и кариера. Сякаш тези жени все още искат да бъдат момичета, защото момичетата просто искат да се забавляват.
И да - тези момичета със сигурност не се вманиачават по феминистки статии в пресата или по липсата на световноизвестни жени-режисьори в Холивуд.
Днес женските модни икони следват, или може би дори създават един и същи тренд - те се обличат така, сякаш са много по-млади, от колкото всъщност са. Ники Минаж далеч не е единствената поп-звезда, която се прави на малко момиченце. 53-годишната Мадона в момента е на турне, облечена като мажоретка, а Кейти Пери изгря като същинска кралица на момичетата, включително със собствен 3D биографичен филм.
През 2010 г. албумът й, посветен на личното й самочувствие - "Teenage Dream", достигна топ 5 в класациите за сингъл в поне 20 държави. В песента, с която Кейти проби на сцената, тя пееше за това как е целунала момиче, а и звездата обича да се появява на концертите си с коса, боядисана в синьо, смучейки огромни близалки. Видеоклипът към парчето "Last Friday Night" я изобразява като непохватна тийнейджърка, която се събужда след голямо парти, а в "California Gurls" тя се намира в рая на бонбоните.
"Ироничното в случая е, че всъщност не обичам сладки неща," споделя Пери. Всъщност тя не е "жена-дете", а просто гений на маркетинга, който жъне огромни печалби от следването на този актуален тренд.
Вероятно това възвръщане на момичешкото - особено от необвързаните жени, е свързано по някакъв начин с нарастващата средна възраст на булките. В анализа си от декември 2011 г. изследователският център Pew Research Center посочва, че само 51% от пълнолетните хора в САЩ са женени - рекордно ниска стойност. Средната възраст, на която се женят жените, е 26 години, а при мъжете 29. И при двата пола това е необикновено късно, в сравнение с предишни години.
Отчасти можем да виним и рецесията за това вманиачаване на тема удължаване на пубертета. През изминалите няколко години, рекорден брой дипломирали се студенти се връщат в родните си домове, за да живеят с родителите си. Те не могат да се доберат до работните места, които да дадат старт на кариерата им, затова работят като сервитьорки, детегледачки и продавачки много по-дълго от очакваното.
Вместо да мрънкат, че нямат пари, за да си купят маркова гривна от Cartier или че нямат гадже, което да им я подари, те просто нахлузват старите гумени гривни от гимназията, които още стоят в шкафчетата им.
И не само младите жени се връщат да живеят при родителите си. Жените с добра кариера също се притесняват за това дали ще успеят да я запазят в тези трудни икономически времена, приоритизирайки работата си пред това да се превърнат в съпруги и майки. Носенето на розова рокля с панделка е много по-забавно от това да се притесняваш нонстоп дали ще те уволнят.
Със сигурност изглежда, че никога не е било по-лесно, по-забавно или по-приемливо да останеш заключена в топлата и удобна прегръдка на детството. Със сигурност е по-добре от това да обмисляш как би могла да си позволиш да плащаш за детегледачка.