Създателите на тази кампания смятат, че "плешивата и хубава Барби" ще помогне на младите момичета, "които страдат от факта, че косата им пада заради терапиите, на които са подложени". Над 100 хиляди души са подкрепили Facebook кампанията за плешива кукла Барби, стартирана от приятелките Джейн Бингам и Беки Сипин, информира Guardian.
Инициативата е предприета, за да се повиши социалната адаптация на момиченцата, които нямат коса поради химиотерапия на тумори, вродена алопеция, трихотиломания (скубане на косата) или други заболявания. Освен това се предполага, че плешивите Барби ще подобрят възприемането на такива момиченца от страна на другите деца.
Освен това активистите се надяват, че плешивите кукли Барби ще успеят да накарат децата по-лесно да възприемат своите сестри, майки, лели, баба или приятелки, които нямат коса поради различни заболявания.
След като кампанията предизвика такъв огромен интерес в социалната мрежа, основателките на страницата се свързаха с официалния производител на Барби, за да предложат идеята си. От компанията обаче отказаха с довода, че не приемат подобни непоискани предложения.
Тази кампания идва веднага след друга в Джорджия - инициатива за разкрасителни техники за създаването на тъмнокожи и къдрокоси кукли Барби, повечето от които имат дълги и прави руси коси.
Идеята е отвратителна! А положителното в новината е, че не само българските дизайнери, рекламисти и т.н са малоумни.....
В книгата "Капиталът", Каръл Марк предсказва появата на подобни дивотии при изследването му на пазарните принципи.