Всяка реклама е по-добра от никаква. Дори и скандалната. А с премиерски глас и лице си е направо 25-и кадър.
Добра идея е премиерът на Италия Силвио Берлускони, придобил напоследък доста скандална известност покрай авантюрите си с прекалено млади и красиви момичета, да рекламира италианския туризъм. Италия едва ли се нуждае от реклама за чуждестранните туристи. Но колко прекрасно и от полза на държавата дело е, че и министър-председателят дава своя принос.
Така човек, слушайки гласа на Берлускони, си представя - на първи или втори план, страстни нощи с красиви италианки, мароканки и пр..., в някое палацо или на остров Сардиния, или в хотел тип средновековна вила, Венеция или Флоренция, лукс и разточителство... Вкусна пица, капучино, вино и красиви жени, топло. Какво му трябва на човек.
Това е почти като 25-ия кадър на "Кока-Кола". Нали се сещате за историята на 25-ия кадър? През 1957 г. американският психолог Джеймс Уайкъри прави експеримент, при който прожектира документален филм и в даден момент, с помощта на допълнителен апарат, показва на екрана реклама на кока-кола.
Кадърът се появява за свръхкратко време и зрителите изобщо не осъзнават, че виждат ода за напитката. След прожекцията обаче хукват към бюфета да си купят кока-кола. Просто прожекцията на рекламата е обработила подсъзнанието... Ето така действа и гласът на Берлускони.
Не е ли крайно време да преобърнем и постните вегетариански представи за България като страната на киселото мляко и розово масло, курорти и прочие, да пречупим рекламните слогани през една безспорна фигура - тази на българския премиер?!
Човекът, на чиито плещи се възхищаваше и самият Берлускони. Елате в страната на силните мъже! Ако това го каже министър-председателят в реклама за България, усмихне се и леко наклони глава, ще е къде-къде по-въздействащо от киселото мляко, на което със сигурност ще се зарадват само пенсионерите. А на нас ни трябват туристи, които да се радват здраво на живота. Не на здравословната храна.
Ако прибавим към киселото мляко и "малката пица" (на Дянков), рекламата не просто е лоша, а никаква.
Представете си тогава нещо по-скандално: измежду новините и репортажите на някоя телевизия, където се пускат рекламни клипове за държави, се появява не зимна писта, не черноморски плаж, а за секунди нашият премиер - в цял ръст. За средните европейки и американки, чиято представа за личността на премиера е твърде скучновата и клиширана, ще е шок. И не е нужно да говори - достатъчно е само да се усмихне и да каже "Соngratulations!"
Така че е крайно време да се одухотвори рекламата ни. Тоест - да се пречупи през личност. Коя да е личността? На премиера. За него писаха и "Уолстрийт джърнъл", и "Тайм", и още куп други известни западни издания, сравнявайки го с Батман и изграждайки образа му на грубоват, силен мъж. За него е писано повече отколкото за мощите на Йоан Предтеча...
И без друго в Министерството на икономиката, енергетиката и туризма в момента мислят как да се разработи стратегия за бранд "България". Ето го брандът - силните мъже, живият продукт на киселото мляко и, айде от мен да мине, месните продукти "Стара планина" (дето иначе си е стандарт от 1932 г....)
Мачовско? Може би. Но България е твърде малка, а рекламите на балканските страни - твърде сходни: фолклорни носии, тук-там храна, слънце и натурализъм, за да отличат България като отделна от тая територия.
Така че да си измислим стори. Особено човешко, с лице. Така дори дебеловратите момчета по чалга-клубовете може да ни влязат в работа. Здрава храна - здрави мъже. Ето ниша и Миро Найденов да (си) вреди колбасарската продукция.
Сторито продава.
Слънчев бряг - вече не.