Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Как голфът даде скорост на Lamborghini

Голфът и автомобилната индустрия създадоха свое ДНК -и Lamborghini олекна, за да стигне до 100 км/час за 2.5 секунди...
Голфът и автомобилната индустрия създадоха свое ДНК -и Lamborghini олекна, за да стигне до 100 км/час за 2.5 секунди...

Баскeтолните обувки са известни с изчистения си дизайн, който ги доближава до най-добрите спортни автомобили. Но съвсем друго спортно оборудване променя възприятието доколко свързани наистина са спортната и автомобилната индустрия.

В първата фаза на дългосрочно сътрудничество производителят на стикове голф Callaway и легендарният италиански производител на автомобили Lamborghini оповестиха по-рано този месец, че са създали нов материал от въглеродни влакна, наречен Forged Composite. Нишките осигуряват здравина и лекота, които Callaway могат да използват в стиковете си. А Lamborghini на свой ред ще вграждат този материал в различни модели автомобили.

Семената на тази симбиоза са били посети преди няколко години чрез други изследователски проекти, въпреки че едва през 2008 г. започват сериозните проучвания по Forged Composite. "Търсехме повишена производителност по отношение на съотношението мощност/тегло," разказва Алън Хокнел, старши вицепрезидент по разработките и изследванията в Callaway.

Стандартните материали за стикове за голф като титан и неръждаема стомана не позволяват на Callaway да намалят теглото на главата на стика за голф до степен, до която това е възможно чрез въглеродни влакна. Forged Composite им дава шанс да реализират това олекотяване, като сваля 10 грама от теглото на новите стикове Diablo Octane.

По-малкото тегло намалява и времето, което е необходимо на голфъра да удари топката, като Callaway твърдят, че средната дистанция на удара с Octane се е увеличила с над 7 м в сравнение с миналогодишния модел от титан Diablo Edge.

Lamborghini имат същите намерения като Callaway, но за различни цели. "Идеята е не толкова за увеличаване на мощността, а по-скоро за намаляване на теглото на автомобила," казва изпълнителният директор на Lamborghini Щефан Винкелман.

За да постигне това, шефът по разработките в Lamborghini Маурицио Реджиани акцентира върху шасито на колата. Употребата на Forged Composite в скелета на концептуалния модел Sesto Elemento свали теглота на колата до 940 кг, близо 60 кг под първоначалната цел на Lamborghini. В резултат моделът достига до 100 км/ч за потресаващите 2.5 секунди.

(За сравнение свръхбързата Lamborghini Superleggera достига 100 км/ч за 3.4 секунди.) Винкелман нарича намалението с 0.9 секунди за Sesto Elemento "невероятно".

Етапът на първоначални изследвания поглъща по-голямата част от времето и средствата в този проект - фаза, която Хокнел и Реджиани описват като критична. "Трябваше да започнем, като зададем характеристиките на материала," споделя Хокнел. Под това той има предвид определяне на консистенцията на Forged Composite, необходима за формоване в желаната форма на продукта.

В крайна сметка им се налага да научат къде нано-влакната биха могли да преминат и къде не, когато бъдат нагорещени в матрица. Установяването на времето, температурата и прилагането на сила за намиране на правилната консистенция е било от решаващо значение.

Оформането на материал с точност до хилядни от сантиметъра дава на дизайнерите на стикове за голф шанса да оптимизират разпределението на тежестта в главата на стика. И въпреки че акцентът е върху мощността на удара, естестиката също е от значение.

Хокнел разказва, че тестовете на продукта са демонстрирали, че клиентите искат да виждат материала Forged Composite - но не твърде голяма част от него. "В крайна сметка достигнахме до формата на прозорче, което донякъде помага да подравняването спрямо топката на голф-играчите."

И двете фирми коментират, че за момента са успели да използват само малка част от потенциала на материала Forged Composite. Реджиани говори въодушевено за неговата податливост на оформяне: "Дизайнерите могат да определят каквато форма пожелаят. От инженерна перспектива имате свободата да проектирате без компромиси частите, от които имате нужда."

Ефективността и ценността на Forged Composite за бъдещите продукти на Callaway и Lamborghini изглежда е премахнала каквито и да е колебания, които в началото са съществували за това толкова нетипично партньорство.

Разделението между спорта и автомобилната индустрия явно не е толкова голямо, колкото се е смятало. Като оставим настрана баскетболните обувки. Президентът и изпълнителен директор на Callaway подчертава именно този аспект: "Това, което имаме, са две фирми, които като цяло имат сходно ДНК и искат да бъдат на ръба на модерните технологии."

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените