Арабските газели - клубът на жените със суперколи в Дубай

До неотдавна Ханан Мазузи Собати се сблъсква с нескрито пренебрежение, когато излиза на пистови състезания в Дубай. Запалена почитателка на високите скорости, Собати показва забележителни резултати като шофьор. Много от мъжете, които участват заедно с нея, не виждат нищо повече от пола й.

Повечето от състезателите си мислят, че Ханан придружава някой мъж, който ще я повози в колата си като трофей.

Със същото отношение се е сблъсквала и Джалин Джарви - когато застане на стартовата линия, всички си мислят, че е нечия жена или приятелка. Всички мъже се взират в нея, което я кара да се чувства неудобно.

С течение на времето Собати разбира, че колегите й не просто не очакват да се състезават с жена, а и не желаят да го правят.

А между шума на двигателите и дима на гумите по асфалта се ражда една революционна идея - за създаването на първия автомобилен клуб в Дубай за жени със суперколи, "Арабските газели".

За мнозина Дубай представлява "Дисниленд за възрастни", площадка, готова за Instagram-галерии със суперзвезди и бързи коли, където всяко желание се сбъдва и слънцето винаги огрява пейзажа.

Taming the Raging Bull! #lamborghini #arabiangazelles

A post shared by Arabian Gazelles_supercarsclub (@arabiangazelles) on Mar 1, 2018 at 5:51am PST

Хората идват тук, за да правят пари. Ако дойдете в Дубай с идея, можете да се наслаждавате на живота, казва Джарви. Самата тя е родена в САЩ, по професия е пилот от гражданската авиация.

От дете си мечтае да притежава Porsche, а сега пътешества из Обединените арабски емирства с Ferrari 599 с 620 к.с. под капака. Свръхбогатството дава възможност на притежателите му да сбъднат високоскоростните си фантазии, а желанието им да карат само най-новите модели води до зараждането на пазар за употребявани суперколи на по-ниски цени - шанс за всички останали автомобилни фенове.

В луксозни оказионни сайтове като Dubizzle могат да се намерят Bentley, Maserati, Aston Martin, Porsche, Dodge и др., а цените им са по-ниски в Дубай от други големи градове.

"Разбира се, че ще си купя спортна кола. Би било глупаво да не го направя!", казва Джарви.

Тя е една от 80-те жени от общо 17 националности, които участват в "Арабските газели". Голям процент от членуващите в клуба притежават собствени копмании, други са мениджъри от топ-ниво, но има и такива, които са се отдали на грижата за семейството и дома си.

Основателката на "Газелите" Ханан Собати има опит в луксозната индустрия. Родена е в Алжир, живяла е във Великобритания и Катар, преди да се установи в Дубай. Автомобилите са част от любимите й занимания още откакто като дете си играе с количките на брат си. Страстта й към скоростите е сериозна - все още твърди, че 1 май 1994 г. (смъртта на Айртон Сена при катастрофа на пистата Имола) е един от най-тежките дни в живота й.

Собати купува автомобилите със съпруга си, макар че самият той не е толкова запален по колите като нея. В колекцията й има Rolls Royce Drophead Phantom и Morgan Aero Supersport. Докато членува в чисто мъжки автомобилен клуб, решава, че е време да потърси жените-любителки на скоростите, в чиято компания да се радва на по-добро отношение.

В началото кани две от съседките си на пистата през 2016 г. Прекарват си страхотно. След това състезание едната си купува личен спортен автомобил, а другата "присвоява" този на съпруга си.

"В един момент се бях превърнала в страшилището на мъжете - всички съпрузи на приятелките ми се плашеха от мен, защото им развалям жените", казва тя с усмивка.

Социалните мрежи помагат за разпространението на славата на клуба й. Една от новопостъпилите участнички е 18-годишната Гала Ал Кетби, студентка по международни отношения в Университета в Шарджа и собственичка на Porsche 911 Carrera.

"Газелите" използват срещите си за различни активности, а брандове и производители проявяват интерес да подкрепят финансово клубните събития. McLaren спонсорира някои състезания, а Michelin участва в един от семинарите им.

Компаниите знаят, че имат полза от това да се асоциират с група като "Газелите", защото популярността им създава възможности за печалба.

Собати разказва как пет жени прекарват уикенд с тестдрайв на Ferrari California T, което струва над 200 000 долара.

"Две от тях поискаха да си купят колата след онзи уикенд. Спомням си как главният изпълнителен директор на компанията дойде при мен и ми каза, че това е била най-бързата възвращаемост на инвестиция в живота му".

Има и шанс за реална промяна и влияние върху индустрията. Неотдавна BMW кани "Газелите" за участие в дискусия за възприятията на брандовете и дизайна на автомобилите - от онзи тип дискусии, в които участниците разказват как си представят идеалните коли.

Основателката на автомобилния клуб участва и в панел по време на Международния автосалон в Дубай през ноември 2017 - форум, на който жените почти липсват в предишни години.

Все повече отношението на производителите и дилърите на суперколи се променя - гледат на жените-клиенти много по-сериозно, търсят мнението им като на ценни потребители.

Клубът е инструмент за промяна на разбиранията, казва Джарви. Групата иска да покаже на жените, че не е задължително да са "украшения" на мъжете си, за да карат хубави коли - могат да постигнат същия успех с учене и здрава работа.

"Не е задължително да си готината мацка на предната дясна седалка до шофьора. Може да си готината мацка, която държи волана"

Студентката Ал Кетби казва, че членството и в "Газелите" е провокирало интереса на колегите й в университета, а някои от приятелките й също искат да си купят бързи коли.

"Когато видиш толкова много момичета да говорят за коли и да разбират от тях, това те кара да знаеш, че не си сама", казва тя.

Новините

Най-четените