Мадона предпочита да не губи време с излишните любезности и абсурдизми на поредното посредствено интервю. Тя седи в креслото на луксозен манхатънски хотел, облечена в синя копринена рокля и черни кожени ръкавици без пръсти. И когато я питат за стотен път в един и същи ден как е започнала да прави предстоящия си филм, тя не сдържа раздразнението си.
"Само не този въпрос отново", хваща се за главата. "Всичко друго, но не и това. Питайте ме нещо, което наистина искате да знаете".
Съвсем неочакван отговор от някой, с който сте разговаряли само две минути, но пък има нещо освежаващо в нейната прямота, нетърпение и това, което Лиз Смит нарича нейната "липса на притеснение дали хората я обичат".
Въпреки че е обиждала много хора през цялата си кариера, сякаш нищо не е способно да обиди самата нея - освен нещата, които я отегчават.
W.E.
През следващия месец ще дебютира W.E. - вторият филм, на който попдивата е режисьор и сценарист. Филмът разказва за съдбата на една съвременна жена на име Уоли Уинтроп, която е заседнала в необикновено нещастен брак и открива бягството от него в историята за Уолис Симпсън - разведена дива от Балтимор, която открадва сърцето на Крал Едуард VIII, който в крайна сметка абдикира от трона, за да може да се ожени за нея.
"Как е възможно един мъж да обича една жена толкова много, че да е способен да направи нещо подобно?", чуди се Уинтроп, само за да осъзнае с развитието на сюжета, че тази велика любовна история може би не е била чак толкова велика в края на краищата. Уолис и бившият крал са пропъдени от Англия. Те съжаляват за всичко, което са направили дотук, а Симпсън открива, че да бъдеш придатък на съпруга си не е особено голяма привилегия.
Когато Мадона прави филм за любовта, всички се сещат за Гай Ричи
Това е първата голяма творба, която Нейно Величество показва на бял свят от развода си с Гай Ричи през 2008. Тя дори не потрепва и изглежда напълно спокойна, когато я питат дали си е мислела за тази раздяла, докато е правила филма.
"Бях омъжена от 10 години, когато започнах да пиша сценария за филма", споделя 53-годишната Мадона. "Определено си задавах екзистенциални въпроси, каквито вероятно си задават и останалите хора, които са били омъжени толкова дълго време: каква е идеалната любов, например? Защото когато започнете една връзка, всичко е велико и прекрасно, а човекът, за който сме омъжени е безгрешен, както и ние самите. След това времето минава и започвате да споделяте живота си, имате деца и се появяват пукнатини тук-там. Нещата вече не са толкова романтични, колкото са били преди. Мислите си, че "това не е онова, което си мислех, че ще бъде" и "колко съм склонна да пожертвам?"
Въпреки това, когато стигнете до края на филма, мисля че става много ясно, че двамата наистина са се обичали и че аз съм романтична и наистина вярвам в истинската любов, казва Мадона.
По-зряла и донякъде укротена Мадона - възможно ли е?
W.E. е просто още една възможност да се поровим из въпросите, които бяха обзели нея самата през последните 15 години - ера, в която тя се трансформира в запалена по Кабала майка на 4 деца, която е по-вероятно да посети ретроспективна изложба на Маурицио Кателан, от колкото някой нощен клуб. Мадона все още е обсебена от секса, властта и славата, само че сега разглежда тези теми от малко по-различен ъгъл.
Например тя много ясно подчертава, че се идентифицира със Симпсън, която според нея е "погрешно разбрана в световни мащаби" (усещате ли иронията?). Освен това, филмът е на тема, много близка до нейното сърце като знаменитост: струва ли си любовта повече, от колкото властта? Херцогинята импонира на вътрешната суета на Мадона - на нейното възхищение от един особен тип иконични жени - от Мерилин Монро, през Марлене Дитрих до Ева Перон, чиито вечни знаменити образи обитават разнообразни сексуални територии.
"Когато пишех книгата си "Секс", "не мислех за начина, по който биха реагирали децата ми. Но сега имам деца, така че трябва да мисля за това как подобни неща биха се отразили на тях".
Но понеже Мадона си е Мадона, понякога тя забравя за това
През декември, докато се подготвя за предварителния показ на филма й, нейната 15-годишна дъщеря Лурдес влиза в стаята й и забранява на майка си да облече планирания костюм - корсет с мрежести чорапогащи, без долно бельо. Мадона признава, че дъщеря й е била права в случая, но добавя, че няма да се прави на монахиня дори и на тази възраст. "Няма да оставя на факта, че съм родител, да ме цензурира изцяло. Повтарям на децата си през цялото време, че съм артист и че това е нещо нормално за професията ми, нещо, което винаги съм правела. И те трябва да се научат да разбират това и да отделят този имидж от това, че съм им майка".
През следващите няколко месеца, децата й вероятно няма да имат избор. Предстои излизането новия й албум M.D.N.A. (Тъй като заглавието изглежда като заигравка с абревиатурата на наркотика екстъзи, вероятно нейното разбиране за автоцензура е доста либерално.)
Веднага след дебюта на новия албум, тя ще тръгне на турне с трупа от няколкостотин души. Турнетата са се превърнали в основната част от бизнеса на Мадона (последното й донесе общо 408 милиона долара - рекордна сума за солов изпълнител), откакто музикалната индустрия мина на командно дишане и потребителите спряха да купуват албуми.
Тя не е готова да говори за конкретните планове около предстоящото турне, но вероятно е разумно да предположим, че цените на билетите отново ще бъдат астрономически. "Ами започнете да кътате стотинки от сега", съветва тя, леко раздразнена от факта, че някой мисли, че тези цени са твърде високи.
"Хората харчат по 300 долара за какви ли не неща, например за чанти. Така че да работят, да си пестят парите и да дойдат на концерта ми, защото си струва!"
Егоцентризмът й и е част от нейния чар
Все пак Мадона е наясно, че на някои хора не им е лесно в момента. Преди няколко години я разпънаха заради изказването, че Ню Йорк е бил по-забавно място в миналото, преди да бъде завзето от финансисти. "Ами така си е...", настоява тя, без никакво намерение да се извини. В резултат от това бе "развълнувана" от движението за окупацията на Уолстрийт по много причини, не на последно място защото Шон Ленън и Руфъс Уейнрайт направиха версия на "Material Girl" на един от най-ранните протести. "Стори ми се готина идея", коментира тя, връщайки разговора към любимата й тема - самата тя.