Grumpy Cat припечели 60 милиона долара

Да си имаш котка може и да излиза скъпо, но в редки случаи се оказва смайващо доходоносно.

Вече е доказано, че котките могат да генерират милиони гледания в YouTube, да станат марка на продукти, и в случая с Grumpy Cat, да се превърнат в световни знаменитости с безценен лик, за чийто живот се пишат книги и се създават филми.

Наскоро беше изчислено, че 2-годишната Grumpy до момента е изкарала 100 милиона долара постъпления в своята „кариера". Точно така, прочетохте правилно: 100 милиона долара , извоювани с нейните нацупени гримаси, използвани за серия от реклами, продукти, книги и предстоящ филм.

Мениджър на Grumpy Cat е Бен Лашес, "меме мениджър", успял да превърне в гигантски бизнес жаждата на публиката да гледа животни в мрежата. Днес Wikipedia описва Grumpy като „котка и интернет знаменитост", а някои от най-известните й снимки в социалните мрежи биват разпространявани с надписи като „Едно птиченце ми каза, че имаш рожден ден. Изядох го" и „Има два типа хора. Не ги харесвам и двата".

Собственичката й Табата Бундезен е напуснала работата си като сервитьорка, за да се отдаде изцяло на котето и заедно с брат си Браян приемат Grumpy като благословия.

Те твърдят, че съвсем случайно са се захванали да популяризират своя домашен любимец, но все повече собственици на котки следват примера им. Имитаторите на цупливото животно се увеличават непрекъснато, а миналата седмица във Великобритания се появиха данни, че 70% от изоставяните котки са черни или черно-бели, тъй като „не изглеждат добре на селфита".

Наистина ли вече се радваме само на готови за интернет, фотогенични животинки?

Равен шанс за ентусиастите

А всъщност правенето на пари от домашни любимци не е никаква новост. Изложбите и животинските конкурси за красота и грозота от години привличат верни фенове и дават възможност на собствениците на животни да припечелят по нещо.

В някакъв смисъл интернет изравни възможностите и даде равен шанс на всички ентусиасти. Преди, за да си сериозен в бизнеса със своята котка, можеше да я водиш по изложби и конкурси, но за целта се налагаше да инвестираш сериозни пари в нея.

Сега всички животни и собствениците им имат шанс, ако редовно заснемат клипчета и домашният им любимец е наистина сладък.

Може да изглежда донякъде сурово да използваш котенце, за да припечелваш, но собствениците уверяват, че „успешните" животни обичат вниманието около себе си. Затова докато продължава небивалият интерес към картинки на животни в социалните мрежи, няма какво да спре четириногите по пътя към славата.

Затова ни остава само да се чудим какви ли звездни животни се задават на хоризонта...

Новините

Най-четените