Първо се вижда огромен, 10-метров син кон с вдигнати във въздуха предни копита. Цялата структура на мустанга излъчва мощ - от очертаните вени по торса му, през свръх мускулестите му крака, до красноречиво оформените му полови органи.
През нощта очите му светят в червено, което го прави още по-плашещ. Асоциациите с конниците на Апокалипсиса са неизбежни.
Оказва се обаче, че яркосиният кон пред сравнително новото летище на Денвър не е единствената му особеност, която навява мисли за края на света, илюминати и световни конспирации.
Покрай въпросното летище витаят много теории, коя от коя - по-откачени. А конструкцията и интериора на съоръжението не се стараят особено да ги оправдаят, напротив, само потвърждават откачените предположения.
Фигурата на пистите за излитане зад вече споменатия кон подозрително много напомнят на свастика, из коридорите на летището има зловещи на вид гаргойли. "Черешката на тортата" са четири стенописа, които в ера, в която все повече се говори за Трета световна война, направо смразяват кръвта.
Всеки, който е минавал през новото летище на Денвър, е категоричен - там има нещо странно.
Синият мустанг пред летището
Съоръжението е отворено за експлоатация през 1995-а и още тогава предизвиква повече въпросителни, отколкото похвали. Американският град вече има добре функциониращо летище, близо до новопостроеното.
Освен това новата аерогара е по-скъпа от предвиденото - бюджетът е надхвърлен с над 2 млрд. долара. Още тогава мнозина са на мнение, че летището ще е параван за нещо по-голямо.
С течение на времето и не без повод конспиративните теории направо избуяват.
От сателитните снимки пистите за излитане приличат на криво нарисувана свастика. Формата обаче трудно може да бъде сбъркана.
Инженерите и архитектите са категорични, че това е най-добрият дизайн за аерогарата - така самолетите могат да излитат едновременно без необходимост от изчакване. Освен това към тях лесно могат да бъдат добавени допълнителни трасета, които паралелно следват вече построените.
Летището в Денвър от въздуха
Синият кон, направен от фибростъкло, е доста по-противоречив. Мнозина го наричат Blucifer - Синия Луцифер. Освен че изглежда кръвожадно, скулптурата явно наистина е такава - тя убива създателя си. Артистът Луис Хименез рисува вени по тялото на мустанга, когато елемент от главата пада върху него.
Някои от жителите на Денвър оправдават наличието на коня с местния отбор - Denver Broncos, чийто талисман е разярен мустанг.
За повечето пътници той е или озадачаващ, или направо плашещ, само че във вътрешността на летището ги чакат още по-странни "находки".
Паметна плоча със символа на масоните подхранва тезите, че летището е щабквартира на Ордена на масоните/ илюминатите. Датата на камъка е 19 март, 1994-а - датата, на която е започнат строежът на летището. Дотук нищо чак толкова необикновено. Но посланието гласи, че под плочата се крие послание за хората от 2094-а. Кой изпраща послания за 100 години напред през летища?
Плочата е направена от "Комисията на летищата на Новия свят". Само че такава комисия официално не съществува, а феновете на заговорите смятат, че фразата се отнася до новия световен ред, който ще бъде установен след Апокалипсиса.
Плочата на летището със завещание за бъдещето
Секторът, в който пътниците чакат багажа си, е наблюдаван от гаргойли, които излизат от куфари. Гаргойлите са готически скулптури, най-често използвани за водоливници.
Имат дребен ръст и демонични лица, предназначени са да плашат и едновременно с това да предпазват с уродливия си вид. Може и да бдят над багажа, но като цяло изглеждат застрашително, а и са необичайна гледка за летище.
Две от наистина най-необичайните неща в тази част на Денвър са стенописите на летището и подземната сложна система от тунели.
Стенописите са дело на Лео Тангума, високи са малко под 9 метра и официално се казват "Децата на света мечтаят за мир". Извън трогателното заглавие и зад привидно ослепително шарената композиция се вижда ужасяващ сюжет.
Предполага се, че действието започва от войник в подобна на SS-овска униформа с автомат и меч в двете ръце. Под него има убити деца, белият гълъб на мира също лежи сломен. Върволица от вдовици плачат около войника.
Следва сцена, в която деца от различни раси погребват хора и животни. В един сегмент от стенописа момиче държи календара на Маите, който предвижда края на света, но и неговото възраждане.
Ренесансът на човечеството се случва в предпоследната част от творбата, в която деца от всички нации държат надписи с думата "Мир" на различни езици, а войникът лежи убит в краката им. На последната, четвърта стена, се ражда пъстрото цвете на мира.
Преразказан, сюжетът на стенописа на Тангума звучи доста оптимистично. На практика изглежда сякаш преразказва ужасяващ геноцид.
Конспираторите от своя стана смятат, че художникът нагледно показва как ще бъде наложен новия световен ред - с масови избивания, от които ще пострадат и хора, и природа. Последният стенопис е озаглавен "Градината на земята" - междурасов и шарен рай, в който обаче най-вероятно човеците ще са далеч по-малко.
Тайните на летището на Денвър далеч не са само на наземно ниво. Сложната система от тунели под него също повдига много въпроси. За тях има предположения, че са усъвършенствани трасета до дълбоки подземни бункери, направени да приютят избраните в Деня на страшния съд.
Работници, наети по време на строежа на аерогарата, свидетелстват за тунели, които привидно водят до никъде или свършват със залостени масивни врати. Тази мрежа е допълнена от проводници за самолетно гориво и шест хранилища с капацитет от по 65 хил. барела.
Количеството е голямо за обикновено публично летище. Едно от най-големите летища в света - това в Дамам, Саудитска Арабия - складира с 40% по-малко самолетно гориво.
Повечето тунели са добре еликтрифицирани и има положен релсов път. Официалната версия е, че системата е трябвало да служи за превозването на багажа през различните точки на летището, но въпреки колосалния бюджет - тя не е заработила ефикасно.
А според властите в Денвър и управата на летището всички конспиративни теории за съоръжението са пълни измислици. Според тях би било ужасно глупаво да скриеш нещо на място, през което минават 60 млн. души годишно...