Навремето в книжките тип „Направи сам" имаше особено интересна идея за това как може да се спускаме със своето Балканче и през по-снежните месеци от годината. Така нареченият „скибоб" качваше емблемата на социалистическото колоездене на два броя стари ски и полученият в резултат хибрид беше напълно готов за приключения.
Всъщност, опитите за комбиниране на планинско колоездене със зимните спортове датират от преди повече от 150 години. В САЩ „ледените велосипеди" се използвали за транспорт, били големи и с дървени рамки. През XX век рамките стават метални, под тях се слагат истински ски и се появява окачване.
Появяват се и състезания, а в наши дни скибайковете са една от по-малко познатите, но атрактивни форми на придвижване надолу по пистите. Има различни видове, някои от които имат даже задвижващ механизъм с вериги.
Българската фирма Scoot също има принос към развитието на колелата за сняг. За разлика от останалите, техният модел 3ski има две ски зад кормилото. На пръв поглед той изглежда като нещо средно между пригодена за дрифтове шейна „Чук и гек" и безмоторен сноумобил, но създателите на снежното превозно средство смятат, че са направили много повече.
Конструкцията е специално направена по начин, който гарантира стабилността при влизане в завой и така даже човек с нулев опит в планината може да се спуска спокойно и без притеснения, че ще падне.
Scoot вече са пробвали 3ski на Витоша, Паничище и Картала, а предстоят дрифтове и на други места. Всеки желаещ може да се пробва безплатно.