Да рекламираш цяла държава без да задълбаеш в клише не е хич лесна работа. Процентът на оригиналните хрумвания, които в крайна сметка работят, също не е твърде висок.
След любопитната ситуация с новото лого на България (и особено с начина, по който беше представено), ще е интересно да видим един от успешните примери за брандинг по света. За да се срещнем с него, ще пропътуваме цял океан, защото става дума за Перу.
Южноамериканската страна се доверява на световната агенция Futurebrand и нейният офис в Буенос Айрес започва работа по проекта през 2009 г. Две години по-късно Перу има своя нов облик и девиза „Осмели се да мечтаеш повече". Вижте презентацията му!
Futurebrand умело вплитат във визуалния облик много местен контекст, който стига назад до културата на инките. От агенцията посочват, че общото послание трябва да представя уникалната комбинация от хора, места, климат, стоки и възможности, които Перу предлага.
Логото е изградено около спираловидната форма, която визуално кореспондира както с древните градове, така и с традиционните индиански облекла.
От друга страна, непрекъснатата линия създава хармония, а и е добре интегрирана в различните рекламни материали. Видео клипове и снимки получават допълнителен контекст с белите конци от ставащата на всички дреха, наречена Перу.
Естествено, брандът има и своите слаби страни - ще е малко прекалено да наречем логото „красиво", завъртулките в шрифтовете са тежки, а има още какво да се желае и от монтажа на видеото, което представя целия продукт.
Въпреки това, "Осмели се да мечтаеш повече" има ясно послание. И то такова, което те отвежда към конкретна страна, а не към stock сайт...