Ако искате вашият филм да бъде забелязан, му трябва един привлекателен трейлър. Просто следвайте тези прости правила от grantland.com:
Преди време, всичко от което се нуждаеше интродукцията на тези филми беше силен, звучен мъжки глас - това можеше да привлече вниманието на всякаква публика. В днешно време е нужно да си по-изобретателен. Това, което трейлърът представя, трябва да е объркващо, неясно и хаотично. И е необходимо да се използват думи като „заразно", „катастрофално" или „мистерия". Това със сигурност ще хване окото на тълпата.
Няма достатъчно време за да бъдат представени всички герои, затова най-доброто решение е всеки от тях да каже по една реплика, която разкрива що за персонаж е.
Главен герой: "Не приемам заповеди от никого!"
Учен: "Вие не разбирате. Това просто не е възможно."
Главна героиня: "Ще те чакам."
Относно музиката е нужно нещо ново, напълно различно от старите екшън парчета. Дъбстепът започва да получава все по-голямо внимание и изглежда като добра опция за трейлъра. Изпълнители като Скрилекс вече са взимали участие в екшъните и изглежда, че засега това ще е новата тенденция.
Не разкривайте прекалено много от съдържанието на публиката. Представете само най-напрегнатите моменти от ключовите сцени във филма, без да показвате какво всъщност се случва там. Преходът между тях трябва да е много рязък, а на фона трябва да звучи най-добрата от песните в саундтрака.
Отделни думи изписани върху екрана въздействат повече от целите изречения, затова добра идея би било да се раздели основното послание на трейлъра и части от него да излизат между отделните сцени. Няма значение дали хората ще успеят да разберат посланието, може дори да не му обърнат внимание, но по този начин загадката става по-голяма.
Не е добра идея и да прибързвате много със сцените, затова направете кратка пауза преди кулминацията. След това, точно преди последният надпис, дайте възможност на един от главните герои да каже нещо остроумно, за да може трейлърът да завърши ефектно. Като например героят на Джейсън Стейтъм от Expendables 2: "I now pronounce you man and knife."
Нещото, което публиката ще запомни след всичко това, е заглавието - то трябва да се появи в самия край като бавно изниква на екрана и се задържа поне 10 секунди.
Истината е, че ще се наложи да смените поне 4-5 песни през 3-минутния ви трейлър, затова не се притеснявайте много за парчетата. Важното е да са прости, с прав ритъм, нещо не особено ангажиращо.
Изглежда, че в последно време освен смешките по време на диалог, основното ви оръжие може да бъде спиране на музиката в неочакван момент. Тогава може да покажете сцена, в която някой пада в кофа за боклук, или от много високо например, като е наложително да се чуят звуците, които той издава.
Ако героите ви са бели мъже на средна възраст, хип хоп песен като фон би било добра идея, и най-вероятно ще бъде високо оценена от любителите на иронията. Все пак не е добра идея да се използват расистки обръщения.
Импровизацията има доста голям успех напоследък и затова включването на кратка сцена, която имитира икона от поп културата например, може да се отплати добре за извършения риск.
Все повече се налагат трейлърите, където изпъкват сексът, насилието и грубият език. Поради тази причина вече не е нужно да се представят „смислените моменти" от филма. Няколко красиви момичета по бикини със сигурност ще донесат повече печалба от игра на думи между главните герои.
Ще ви е трудно да създадете напрежение у зрителите, след като почти целият трейлър ще се състои от смешки, затова като кулминация може да представите сцена на жесток бой. Това ще направи забавата пълна и би бил добър завършек на вашата реклама на филма
Всяка секунда, в която не звучат нежните звуци на пиано като фон, е изгубена. Пианото може да изразява и меланхолия, и еуфория, затова въобще не се замисляйте - пианото ще има основна роля във вашия трейлър.
Не се притеснявайте да включите 30 секунди от най-стойностния диалог, това ще накара публиката да се замисли върху сюжета и без много усилие те ще достигнат до основните мотиви и идеи. Ако по време на сцената може да добавите светлина, прокрадваща се между клоните на дърветата, още по добре.
Ако имате реален персонаж във филма, на чийто живот се базира историята, би било идеално и със сигурност това ще бъде крачка напред за вас. Избягвайте фразата „действителен случай" - „реални събития" звучи много по-добре в днешно време.
Някои теми не биха направили впечатление на критиците, но може да попречат на успеха на филма, когато официално бъде пуснат по кината. Хомосексуализмът например, често е поставян като основна тема, но не достатъчно изразена, за да може публиката да разбере истинската идея.
Когато разкривате заглавието си, трябва да сте сигурни, че то е впечатляващо, емоционално и най-важното с интересен шрифт. Това е задължително.
За финалната сцена може да добавите нещо забавно, което да се разграничава от останалата част във филма. Публиката трябва да знае, че освен болка и тъга, има и щастливи моменти в тази тъжна история.
Нещо слабичко се е получило. То и за да хейтваш успешно се иска малко от малко стил и ум.