След две поредни победи - в Сингапур и Япония, световният шампион Себастиан Фетел и Red Bull вече ясно демонстрираха, че разполагат с всичко необходимо, за да спрат похода на Фернандо Алонсо към третата му световна титла. Изоставането от първата половина на сезона е преодоляно, а техническото превъзходство, което демонстрира тима на Кристиан Хорнър дава сериозни надежди на Фетел за трети пореден триумф във Формула 1.
В Южна Корея Фетел и Марк Уебър напълно очаквано бяха най-бързи в свободните тренировки, но представянето им в квалификацията се оказа решаващо за това специалистите да им отдадат единодушно предпочитанията си.
Марк Уебър спечели квалификацията - втори полпозишън за него този сезон, предишният беше в Монте Карло, но по-важното е, че австралиецът демонстрира рязко подобрение на представянето си в битката за стартова позиция - втори в Япония и първи в Корея.
До него на първа редица се нареди Фетел, който пък беше първи на старта в Япония - за втори пореден път пилотите на Red Bull стартират от първа редица. Преди Япония Фетел не беше тръгвал от първа редица от Гран при на Германия, но сега е основен фаворит за победата в Йеонгам. Фетел беше най-бърз през по-голямата част от квалификацията - в първата и втората част и до последните секунди на третата, когато не успя да се противопостави на Марк. Уебър подобри с половин секунда първата си бърза обиколка в последната част и това се оказа достатъчно за първото място. Австралиецът взе полпозишъна с 1.37,242 минути и това се оказа спечелена квалификация №200 за доставчика на мотори на тима Renault. Фетел остана на 0,074 секунди от първото място, но също имаше шанс за първото място, обаче загуби време в първия сектор на пистата.
Лидерът в световния шампионат Фернандо Алонсо с Ferrari остана едва четвърти, изпреварен и от Люис Хамилтън с McLaren.
Миналата година победата в Корея взе Фетел, а при дебюта на състезанието във Формула 1 първото място беше за Алонсо.
Повечето лидери в шампионата стигнаха без проблеми до последната част на квалификацията, но Дженсън Бътън с McLaren отпадна във втората част. Бътън направи една бърза обиколка с грешка, а при втория му опит попадна на жълт флаг заради спрелия край трасето Даниел Рикиардо, който получи повреда в скоростната кутия и остана на 0,005 секунди от Топ 10 - 11-и.
Подобренията в колите на Red Bull явно дават резултат, като в Йеонгам изключително важни са работата на двигателя и на аеродинамиката. В това отношение Red Bull, McLaren и Lotus имат предимство, а утре ще видим дали във Ferrari са намерили начин да осигурят на Алонсо по-бърз в състезателно темпо автомобил.
За Корея Pirelli достави на отборите меки сликове (жълт маркер) и супер меки (червен). С такива гуми пилотите караха и миналата година тук, а през този сезон ги използваха в Монако, Канада и Сингапур.
Миналата година в Корея се оказа, че супер меките гуми са много по-издръжливи от очакваното и това накара стратезите да променят плановете си за състезанието - вместо с три спирания в бокса, пилотите успяха да го изкарат с две. За това помогна и по-студеното време, както и 4-те обиколки, прекарани зад колата на сигурността. А сега, от Pirelli прогнозираха, че състезанието може да се изкара и с едно спиране в бокса, но това ще е възможно може би само за пилотите на Sauber.
Все пак, по-сигурната стратегия за утре изглежда тази с две спирания в бокса - пилотите в Топ 10 стартират с вече карани супер меки сликове, с които са завършили квалификацията, а след това карат две по-дълги серии от обиколки с меките гуми. Най-бързата стратегия може да бъде тази с двете спирания, насрочени за 14 и 34 обиколка.
Тук стигаме и до едно интересно противоречие - тимовете използват по-меките гуми от гамата на Pirelli, които най-общо дават по-добро сцепление, особено при по-прохладното време, но се износват по-бързо. В същото време, едно спиране в бокса в Корея отнема доста време - алеята пред боксовете е доста дълга - 387 метра и една смяна на гуми с влизането и излизането отнема около 25 секунди, което действа като спирачка на стратезите да търсят агресивни решения с повече спирания в бокса. Най-малкото защото предимството, което дават новите гуми не винаги компенсира времето, загубено в бокса.
За две години състезанието в Корея има 100% присъствие на кола на сигурността на пистата - още един фактор, който трябва да бъде отчетен. Миналата година пилотите караха 4 обиколки зад колата на сигурността, която се появи в края на първата третина на състезанието. През 2010 беше още по-тежко - заради силния дъжд колата на сигурността води колоната, а след това състезанието беше спряно. Сега можем да се надяваме, че няма да видим колата на сигурността при толкова драматични обстоятелства.