Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Хамилтън: Алонсо да не се киселее

Люис Хамилтън посъветва Фернандо Алонсо да не драматизира твърде много случилото се във Валенсия Снимка: Getty Images
Люис Хамилтън посъветва Фернандо Алонсо да не драматизира твърде много случилото се във Валенсия

Люис Хамилтън обвини бившия си съотборник в McLaren и настояща звезда на Ferrari Фернандо Алонсо в излишно драматизиране на случката с колата на сигурността в Гран при на Валенсия в неделя, след която британецът се пребори за второто място въпреки наказанието, а испанецът финишира девети.

След състезанието Алонсо обясни, че надпреварата е била "манипулирана" и на свой ред обвини Хамилтън, че умишлено е изпреварил колата на сигурността.

Хамилтън специално беше запитан дали смята, че Алонсо излишно драматизира цялата ситуация и Люис отвърна: "Да. Прави твърде кисели коментари, няма смисъл".

След това световният шампион за 2008 година добави: "Видях, че във Валенсия Алонсо беше изпреварен и от един Sauber. Той направо не е на този свят."

Хамилтън отдели още време на атаката на Камуи Кобаяши срещу Фернандо Алонсо в предпоследната обиколка, като обясни: "Не се случва често пилот на Sauber да изпревари Фернандо."

В неделя Хамилтън изпревари колата на сигурността, която излизаше на пистата заради катастрофата на Марк Уебър, но по-късно беше наказан с минаване през бокса. Люис изпълни това наказание, но се беше откъснал напред и това му позволи да влезе и да излезе от бокса на втора позиция.

При излизането на колата на сигурността на трасето Фернандо беше точно зад Люис, като двамата се движеха втори и трети, но Алонсо остава по-назад и трябваше с по-бавно темпо да кара до бокса, където спря за гуми и загуби време и позиции в класирането.

На финала Алонсо завърши девети, после мина едно място напред, след като шефовете на състезанието наказаха няколко пилоти с по 5 секунди, затова че са карали твърде бързо зад колата на сигурността.

Проблемът в състезанието дойде от това, че на стюардите им трябва 15 обиколки и почти половин част да решат как да накажат Хамилтън, а след това Люис завъртя още няколко обиколки преди да се насочи към бокса.

Това му позволи да натрупа аванс пред основната група в колоната, водена от Кобаяши и другия пилот на McLaren Дженсън Бътън.

"Стюардите твърде късно съобщиха наказанието на Хамилтън - трябваха им 20 обиколки, за да разследват едно просто изпреварване", ядосано изригна Фернандо във Валенсия.

Алонсо получи и сериозна подкрепа от Ferrari - на неговото мнение се оказаха шефът на отбора Стефано Доменикали, президентът на Скудерията Лука ди Монтедземоло и вицепрезидентът Пиеро Ферари. Всички те се оплакаха от действията на Хамилтън и бавната реакция на стюардите.

Според Ди Монтедземоло, това което е станало във Валенсия е "неприемливо" и тази ситуация е създала "опасен прецеднт", като Лука препоръча на ФИА да преразгледа правилата за излизане на кола на сигурността и да вземе по-сериозни мерки.

ФИА едва ли ще разследва допълнително нарушението и наказанието на Хамилтън, както най-вероятно няма да накаже и Алонсо за яростните му изблици срещу стюардите, като Фернандо директно нападна и директорът на състезанията във Формула 1 Чарли Уайтинг. На следващия ден обаче испанецът рязко смекчи тона и би отбой.

"Не мога да разбера как точно аз оказах толкова голямо влияние върху развитието на това състезание", обясни Хамилтън. "Всеки има право на мнение, но Алонсо трябва да е разочарован от собственото си постижение, на него нищо не съм му направил."

Люис дори защити стюардите, които в миналото го наказваха доста по0често: "Смятам, че във ФИА си вършат отлично работата и тази година наистина ни оставиха да се състезаваме на пистата".

Шефът на тима на McLaren Мартин Уитмарш допълни: "Ако разгледаме по-внимателно инцидента с Хамилтън, ще видим, че предотвратяването му беше много, много трудно. Става въпрос за части от секундата."

Оказа се обаче, че гневната реакция на Алонсо и Ferrari не може да намери съюзници в падока на Формула 1.

Шефът на Red Bull Кристиан Хорнър заяви следното: "Мисля, че правилата за колата на сигурността не помогнаха на Ferrari, но в McLaren се оказа малко по-непослушни при нарушението им, но Хамилтън беше наказан. Това не му струва много, но така се случи. Не смятам, че състезанието е било манипулирано. Може би наистина ФИА трябва да погледне по-внимателно правилата за колата на сигурността за в бъдеще. Нищо повече".

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените