Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Volkswagen напълно загърби рали "Дакар"

Себастиен Льоб е единственото, което липсва на VW за успешна атака във WRC Снимка: Getty Images
Себастиен Льоб е единственото, което липсва на VW за успешна атака във WRC

Шансовете на Mini за победа в следващото издание на рали "Дакар" рязко нараснаха вчера, след като стана ясно, че най-вероятно Volkswagen няма да подкрепи и частен тим в маратонското състезание в началото на 2012.

VW спечели последните три ралита "Дакар" с Race Touareg, а за 2012 се очакваше заводските машини да участват за частен тим, който да палучава техническа помощ от германската компания.

Но сега стана ясно, че шансовете за това са много малки, като причината се крие в амбициозната програма на VW за участие в световния рали шампионат.

Шампионът от последното рали "Дакар" Насер Ал-Атиях, който остава пилот на VW и в световния рали шампионат от 2013, призна, че шансовете му да стартира в Аржентина през януари са повече от съмнителни.

"Честно казано, не виждам как ще участвам в рали "Дакар" - обясни катарецът. - Не мога да отида да участвам без моя състезателен инженер и без подкрепата на тима. Просто няма смисъл и смятам, че ще си спестим това пътуване. Яд ме е, защото се надявах да мога да защитя титлата си от 2011."

Източник, близък до VW заяви следното за развитието на моторспорт програмата на компанията: "Тази промяна се наложи, защото програмата на компанията във WRC е изключително мащабна, така участието в рали "Дакар" - дори и с частен отбор, който получава заводска подкрепа - ще отнеме много време и ресурси от подготовката за WRC."

Това със сигурност е добра новина за звездата на BMW Стефан Петерханзел и колегите му в тима X-Raid, които в последните две години бяха най-сериозните съперници на VW в рали "Дакар".

Босът на X-Raid Свен Куандт обаче реши, че още е рано за радост.

"Ще повярвам в това, когато видя колко и какви коли са минали през техническия преглед за следващото рали "Дакар" - обясни Куандт. - Все пак, се надявам, че VW ще участва през 2012, така предизвикателството и евентуалните успехи за нас ще са по-големи. Със силни съперници победата винаги е по-силна.

"За да спечелиш рали "Дакар", поне 30% от успеха се дължат на късмета, досега късметът упорито ни подминава. Ако имаме късмет догодина, то можем да спечелим. През 2010 ние бяхме по-бързи от пилотите на VW, при това без никакви проблеми за нас, но нямахме късмет. През 2011 бюхме още по-бързи от VW, но пак нямахме късмет. Ще видим какво ще стане догодина."

Догодина Mini и X-Raid планират да пуснат четири състезателни прототипа, базирани на Countryman, в рали "Дакар".

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените