Промените във Формула 1 за сезон 2011 - подвижното задно крило, завръщането на системата KERS, както и гумите на новия доставчик Pirelli - наистина правят състезанията в световния шампионат по-оспорвани и по-интересни, обясниха някои от най-важните фигури в най-престижната автомобилна надпревара.
Изпреварванията вече стават по-лесни, а по-агресивните гуми на Pirelli осигуряват по няколко спирания в бокса в хода на едно състезание, в резултат на което първите две състезания за сезон 2011 бяха напрегнати и интересни за феновете.
Появиха се и оплаквания, че рязко нарасналият брой на спиранията в бокса прави състезанията по-трудно за следене от феновете, хората, които са вътре в спорта са на мнение, че сега надпреварита са по-интересни.
Шефът на тима на Renault Ерик Булие заяви следното за Autosport: "Мисля, че промените са добри. Истинските състезатели, тези, които обичат конкуренцията, харесват това, че колите вървят на ръба на възможностите си, а битките са гума до гума.
"Подвижното задно крило се оказа добро решение, знаем, че на някои писти то няма да е толкова ефективно, както беше в Австралия, но където има достатъчно дълги прави като в Малайзия и Китай, нещата стават много по-интересни."
Мнението на Булие беше подкрепено и от шефа на McLaren Мартин Уитмарш.
"Като цяло, в Малайзия стана добро състезание, експлоатацията на гумите и опитите на пилотите да запазят сликовете в различните стадии на износването им, направи надпреварата интересна.
"Pirelli влезе във Формула 1 с много малко тестове и мисля, че компанията заслужава поздравления за това, което са постигнали. Някои пилоти може да се оплакват от гумите, но е факт, че в момента разполагаме с гуми, които са достатъчно надеждни, използването им е предизвикателство за отборите и това прави състезанията по-интересни и зрелищни."
Според боса на Red Bull Кристиан Хорнър новите правила затрудняват сериозно тимовете - благодарение на променливите стратегии - а това засилва интереса на феновете.
"Провеждането на едно състезание от гледна точка на екипа на стената на бокса - хората, които ръководят и помагат на пилотите, стана много по-трудно - обясни Хорнър. - Ако слушате какво си говорят инженерите и пилотите за стратегиите, ще се озовете в най-лошите кошмари на въздушните диспечери - толкова е натоварено. Трябва да се следят много неща - къде ще се върне пилотът на пистата, как се износват гумите му, кой комплект гуми да се приготви за пилота и т.н Натоварването е огромно.
"Това прави състезанията по-оспорвани, което е добре, тъй като стана по-интересно."
Хорнър призна, че не смята, че състезанията са станали по-трудни за следене от феновете пред телевизорите и на пистата, но обясни, че той следи само неговите пилоти и преките им съперници.
"След това гледам всяко едно състезание, за да видя как е изглеждало по телевизията, но важното е, че имаме пилоти, които се състезават един срещу друг и е оспорвано и интересно. Имаме Алонсо и Хамилтън, които се борят гума до гума, имаме Марк, който е записал слаба първа обиколка и се опитва да си пробие път напред в класирането. Това е хубаво за Формула 1, иначе състезанията можеха да станат по-статични."
Да чуем и мнението на шефа на Ferrari Стефано доменикали.
"От гледна точка на зрителите, вече е по-интересно - обясни италианецът. - Всички следят използването на подвижните задни крила, гледат как пилотите се догонват и се атакуват, как се борят за всяка позиция. Това е реалността, трябва да се оправяме с това, което разполагаме.
"Все още на феновете им е трудно да разберат какво точно става на пистата, но това е трудно и за отборите. Това е част от играта - кой ще успее да се ориентира в хода на динамично състезание."